تبیان، دستیار زندگی

کادرسازی شیطان پرستان برای حکومت ابلیس!

رییس موسسه بهداشت معنوی با بیان اینکه تفکرات نسبت به شیطان گرایی سطحی است، گفت: طی پنج سال اخیر بیانیه ای از سوی کلیسای شیطان ارایه شد و گفتند که ما تغییر رویکرد داده ایم و از این پس مخاطب اصلی کلیسای شیطان نخبگان جوامع بشری هستند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
شیطان پرستی

یکی از مسائل مبتلابه جهان امروز، ظهور انواع و اقسام معنویت های نوپدید و عرفان هایی است که همه به نام تعالی انسان و بهبود بخشیدن به زندگی او، مطرح می شوند و اتفاقا پیروانی هم پیدا می کنند اما بعد از گذشت مدتی و پس از آنکه ثابت شد هیچ کارایی ای ندارند از گردونه حذف می شوند اما آثار مخربشان تا مدت ها بر افکار پیروان باقی می ماند، چراکه آنها این جریان ها را بهشت برین خود تصور می کردند اما ناگهان متوجه شدند که با سراب مواجه هستند.

یکی از جریان های معروف و پر سر و صدا در عرفان های نوظهور، شیطان گرایی است. این جریان در سال های اخیر بسیار مطرح شده و کتاب های متعددی در ایران و کشورهای غربی در مورد آن تالیف شده است. بعد از مطرح شدن این جریان چه در کشور ما و چه ممالک غربی موافقان، مخالفان و بعضا بیطرفانی پیدا شدند، در واقع طیف های گوناگون نظرات خود را مطرح کردند چراکه این مساله هرچه که بود، رسما در مخالفت با دین پرچم برافراشته و انسان را به غیرخدا فرا می خواند.

از این رو، در ادامه بررسی سلسله نشست های عرفان های نوظهور، بخش دیگری از مباحث حجت الاسلام حمیدرضا مظاهری سیف که به همت شبکه جهانی ولایت تهیه شده است، تقدیم حضورتان می شود:

حجت الاسلام «حمیدرضا مظاهری سیف» با بیان اینکه در مورد شیطان گرایی یک تلقی سطحی وجود دارد، گفت: عده ای فکر می کنند شیطان گرایی یعنی رفتار تعدادی جوان که ظاهر نامتعارف برای خودشان درست کردند، موسیقی های تند یا منامتعارف گوش می دهند، رفتارهای ناهنجار و نامتعارف انجام می دهند، در حالی که چنین نیست.

رئیس موسسه بهداشت معنوی تصریح کرد: نگاه عمیق به این جریان حاکی از آن است که شیطان گرایی یک ایدئولوژی و تفکر است، یک جریان بنیادین است که گاه به نام شیطان گرایی و در موارد دیگر تحت عناوین دیگر ترویج می شود، لذا اگر بخواهیم در مورد شیطان گرایی صحبت کنیم بهتر است که آن تفکر را ریشه یابی کنیم و محتوایش را سنجیده مورد نقد و بررسی قرار دهیم.

وی ادامه داد: شیطان گرایانی که در روزگار ما به صحنه آمدند و میدانی را برای این موضوع باز کردند شاخه های مختلفی دارند اما از همه معروف تر جریان کلیسای شیطان است که فردی به نام «آنتوان لاوی» در سال 1966 آن را پایه گذاری کرد و سه سال بعد از آن (انجیل شیطانی) را منتشر کرد که افکار و مبانی شیطان گرایی بر اساس قرائتی که کلیسای شیطان ارایه می داد در آن اثر آمد، بعدها نیز کتاب «آیین های شیطانی» و سایر آثار را نوشت که به گروندگان این جریان کمک می کند تا با برنامه های کلیسای شیطان آشنا شوند.

آنتوان لاوی

این پژوهشگر عرفان های نوظهور در ادامه ابراز کرد: کلیسای شیطان در واقع مهمترین و پر سر و صدا ترین جریان شیطان گرایی در روزگار ماست به خصوص اینکه آنتوان لاوی با برخی فیلم سازان نیز در ایالات متحده همکاری داشت و باعث شد که بیشتر دیده شود و افکارش را به نوعی به گوش جهانیان برساند و آن افکار را به نمایش در بیاورد، فیلم هایی بر اساس افکار آنها ساخته شده و در برخی فیلم ها مثل «بچه رزماری» او در سکانس هایی به عنوان بازیگرِ نقش شیطان حضور داشت.
مظاهری سیف بیان کرد: در کنار آنتوان لاوی، فرد به نام «مایکل آکینو» بود که در ابتدا و در هنگامی که آنتوان لاوی کلیسای شیطان را تاسیس کرد همکار و دوست و همفکر او بود اما بعد از چندسال به اختلافاتی رسیدند که بخشی از آن به ابعاد ایدئولوژیک جریان های شیطانی بر می گردد و در نتیجه مایکل آکینو، جریان دیگری را به نام معبد «ست» تاسیس کرد که به عنوان جریان زنده شیطان گرایی در روزگار ما در حال فعالیت است و برنامه های متنوعی دارد.

وی ادامه داد: کلیسای شیطان بیشتر به بخش اعمال شیطانی و مراسم شیطانی و کمی هم به مواعظ شیطانی می پردازد اما در معبد ست، شاهد آن هستیم که گذشته از اجرای آیین ها و برنامه های عملی بخش مهمی نیز ویژه انجام برنامه های علمی و مطالعاتی و پژوهشی وجود دارد به طوری که رسما طرح نامه های آنها در سایت شان ارایه و موضوعات مورد علاقه شان معرفی شده است.

مظاهری سیف اظهار کرد: اختلاف اصلی که میان آنتوان لاوی  و ماکیل آکینو شکل گرفت و موجب انشقاق این دو جریان شد، این بود که لاوی معتقد نیست که شیطان موجود واقعی است، در واقع کلیسای شیطان یک رویکرد ایده آلیستی به شیطان گرایی دارد و معتقد است که شیطان نمادی از طبیعت، استعدادها، امیال و قابلیت های درونی انسان است و  زمانی که آنها می گویند ما جریان شیطان گرا هستیم یعنی می خواهیم در تمام این امیال و طبیعت، انسان شکوفا شود و هیچ بخش انکار شده و سرکوب شده ای در وجودش باقی نماند.

رییس موسسه بهداشت معنوی تصریح کرد: آنتوان لاوی در انجیل شیطان،  وقتی او را به عنوان نمادی از قابلیت ها و امیال بشری معرفی می کند وارد یک بحث چالشی می شود، او می گوید ممکن است کسی فکر کند که چرا اسم خودمان را شیطان گرا گذاشته ایم؟ چرا نمی گوییم ما اومانیسم هستیم؟ پاسخ او به این اشکال آن است که اگر انسانی تمامی امیال و قابلیت های خودش را محقق کند و به کنش کامل برسد او دیگر انسان نیست بلکه شیطان بزرگ است، دیگر با معیارهای انسانی سنجیده نمی شود. بلکه او یک اَبَرانسان و یک شیطان قدرتمند خواهد بود، اما مایکل آکینو معتقد بود که ما نمی توانیم به این راحتی وجود واقعی شیطان را کنار بگذاریم و باید به عنوان موجود حقیقی در این عالم با او صحبت کنیم.
وی تاکید کرد: این اختلافات بعدها دامنه وسیع تری پیدا کرد و باعث شد که معبد ست مستقل از کلیسای شیطان ایجاد شد، باور آکبنو به وجود واقعی شیطان باعث شد که او بحث های الهیات، شیطان شناسی، تاریخ تمدن را در معبدش ایجاد کند. کتابی به نام «دایره المعارف جنبش های نوپدید دینی» عنوان اثری است که «پیتر کلارک» آن را گردآوری کرده و تا به حال چندبار هم ویرایش شده و چاپ های متعدد داشته است، در آنجا مدخلی درباره کلیسای شیطان و مدخلی هم در مورد معبد ست وجود دارد، نویسنده مقاله وقتی در مورد معبد ست توضیح می دهد می گوید معبد ست با توجه به اینکه وجود واقعی شیطان را جدی تلقی می کند، ماموریتی را برای خودش در نظر گرفته و آن آماده سازی جهان برای تحقق حکومت شیطان است.

مایکل آکینو

این پژوهشگر عرفان تصریح کرد: این نویسنده وقتی وارد بحش های مختلف معبد ست می شود توضیح می دهد در معبد ست بر اساس دوره هایی که افراد می بینند درجه علمی دریافت می کنند، در چند سطر مقاله پایانی این دایره المعارف، نویسنده می گوید در واقع با اعطای نشان و درجه علمی بر اساس مطالعات و آموزش هایی که افراد می گذرانند این معبد در حال کادرسازی است و نیروهایش را جهت تحقق حکومت شیطان درجه بندی می کند.
وی ادامه داد: ‌از سال 1975 تا به حال، در قریب ۴۰ سال کار و در جریان آموز افراد مختلف می توان تصور کرد که چه مجموعه گسترده ای از استادان، کارشناسان و محققان در سطح جهان با این ایدئولوژی شیطانی آشنا شده و با نشان و درجه علمی و جایگاه سازمانی خود برای آن تشکیلات فعالیت می کنند و این حرکت جدی است و اینگونه نیست که حدس بزنیم و از دور بگوییم.
مظاهری سیف خاطرنشان کرد: آنها به صراحت تاکید می کنند که این لشکرآرایی برای ایجاد یک حرکت جهانی در جهت تحقق حکومت شیطان انجام می شود و مقدمات آن در طول ۴۰ سال اخیر تا حدودی فراهم شده است، در این را ستا معبد ست از ابتدا رویکرد خود را بر این گذاشت که به نخبگان بپردازد، یعنی اساتید و نخبگان و اندیشنمدان برایش مهم بودند و آن سر و صداها و جنجال هایی که کلیسای شیطان داشت در معبد ست از همان ابتدا نبود، در معبد ست  آرام و بی سر و صدا کار می کنند، آنها در سانفرانسیسکو مجموع ای ایجاد کرده اند و کار می کنند.
وی در پایان یادآور شد: این در حالی است که وقتی آنتوان لاوی کارش را شروع کرد برنامه های رسانه های متعددی را ارایه کرد، البته مخالفانش نیز برنامه های متعددی داشتند، کشمکش ها و پرونده های قضایی مختلفی ایجاد شد اما طی پنج سال اخیر بیانیه ای از سوی کلیسای شیطان ارایه شد و گفتند که ما تغییر رویکرد داده ایم و از این پس مخاطب اصلی کلیسای شیطان نخبگان جوامع بشری هستند.

منبع: خبرگزاری شبستان
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.