تبیان، دستیار زندگی

تاثیر رژیم غذایی در کاهش تشنج‌

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد: رژیم غذایی کتوژنیک به کاهش حمله صرع در بیماران کمک می‌کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
تاثیر رژیم غذایی در کاهش تشنج‌
دراین بررسی آمده‌است که افزایش کتون‌های خون از طریق رژیم غذایی کتوژنیک می‌تواند حملات صرع را بدون محدودیت غذایی کاهش دهد.

محققان آمریکایی در مطالعه روی تعدادی موش آزمایشگاهی دریافتند: رژیم غذایی کتوژنیک که سرشار از چربی، پروتئین و کربوهیدرات کم است، علاوه بر آنکه به کاهش وزن و بهبود وضعیت عمومی بدن کمک می‌کند، می‌تواند از تشنج‌های ناشی از بیماری صرع جلوگیری کند.  
این رژیم غذایی که حاوی میزان پایینی از کربوهیدرات است بدن را وادار می‌سازد برای تامین انرژی به جای قند از چربی و کتون‌ها استفاده کند. به گفته محققان ترکیب کردن برخی از فاکتورهای رژیم غذایی کتوژنیک با رژیم‌های غذایی سرشار از کربوهیدرات‌ می‌تواند به طور چشمگیری حملات ناشی از قرار گرفتن در معرض سطح بالایی از اکسیژن را به تاخیر اندازد.
دراین مطالعه محققان آمریکایی تعدادی موش را داخل محفظه‌ای قرار دادند تا تاثیر فاکتورهای رژیم غذایی کتوژنیک را بر موش‌هایی که از خوراکی‌های استاندارد و حاوی 70 درصد کربوهیدرات مصرف کرده بودند، مورد بررسی قرار دهند. همچنین، موش‌ها یک ساعت پیش از قرار گرفتن در معرض اکسیژن خالص مکمل‌های مختلف کتوژنیک را دریافت کردند. این شرایط تا زمانیکه علائم جسمی تشنج ظاهر شد، ادامه پیدا کرد.

به نقل از ان‌دی تی‌وی، محققان مشاهده کردند که مکمل‌های کتون شروع علائم تشنج را به تاخیر انداخته و شدت آن را نیز به طور چشمگیری کاهش داده‌اند.
منبع: ایسنا
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.