تبیان، دستیار زندگی

تبیان بررسی کرد:

لهجه، هویت شما است

بخش خانواده ایرانی وبسایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان، در گفتگو با مهدی صادق لو؛ مدرس فن بیان و مهارت‌های ارتباطی به بررسی مسائل در رابطه با تأثیر لهجه در شخصیت و هویت افراد پرداخته است.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : هومن بهلولی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
لهجه، هویت
به گزارش روابط عمومی، مهدی صادق لو در بخشی از سخنان خود با تبیان عنوان داشته است: «لهجه و نوع بیان کلمات گفتاری برگرفته از گوش‌های ما است؛ در شکل‌گیری لهجه ابتدا مغز بخشی از شنیده‌ها را جمع کرده، از آن میانگین می‌گیرد و به اندام‌های کلامی منتقل می‌کند.
مهم‌ترین علت لهجه‌دار بودن یا نبودن یک فرد در بزرگسالی، نوع صحبت کردن اعضای خانواده در کودکی با او است؛ خیلی از عزیزان آذری‌زبان باآنکه تمام اعضای خانواده ترکی بلد هستند اما در منزل فارسی صحبت می‌کنند تا فرزندانشان زبان فارسی را یاد بگیرند. من خانواده‌ای را می‌شناسم که پدر و مادر از زمان کودکی فرزندشان گاهی کلمات را به‌صورت انگلیسی بیان می‌کردند تا کودک بتواند به‌خوبی با زبان انگلیسی صحبت کند؛ بنابراین لهجه، برگرفته از شنیده‌های ما از زمان کودکی است.»
علاقمندان می توانند متن کامل گفتگوی تبیان با مهدی صادق لو را در بخش خانواده ایرانی وبسایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان، مطالعه کنند.