تبیان، دستیار زندگی

به مناسبت ولادت عقیله العرب(س)؛

تبیان از حضرت زینب (س) می گوید

بخش تاریخ و سیره معصومین وبسایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان، در مقاله ای به سفارش پیامبر خدا درباره زینب کبری (س) پرداخته است.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : هومن بهلولی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ولادت حضرت زینب (س)
 به گزارش روابط عمومی، حضرت زینب(س) با تمام رنج‌هایی که در حادثه کربلا با آن مواجه بودند، در برابر دشمن محکم و با صلابت بوده و در اوج فصاحت و بلاغت به خطبه‌خوانی پرداخته‌اند؛ به گونه‌ای که خطبه‌های این بانو تحسین بسیاری از فصحا و مبلغان را برانگیخته‌است.
به همین منظور زهرا اجلال گودرزی، در متن این مقاله آورده است: «پنجم جمادی‌الاولی سال ششم هجرت، خانه امیرالمؤمنین(ع) مبارک به قدوم نوزادی تاریخ‌ساز شد. طفلی که در نامگذاری وی کسی به خود اجازه نداد بر رسول خدا(ص) پیشقدم شود و پیامبر(ص) در این امر بر خداوند پیشی نگرفت و سرانجام نام "زینب" از دفتر لوح محفوظ از جانب وحی معرفی شد.
در مراسم ولیمه‌ ولادت زینب (س)، پیامبر گرامی اسلام(ص) بعد از نامگذاری طفل، رو به بزرگان اصحاب فرمودند: «أوصیکُم بِأن تُحبّوا زینب» زینب را دوست داشته باشید. و ادامه دادند: حاضرین به غائبین این توصیه مرا بیان کنند که این دختر را گرامی داشته، حرمت او را پاس بدارند، همانا او به خدیجه کبری(س) شبیه‌ترین است.»
متن کامل مقاله جذاب و خواندنی «شبیه‌ترین بانوی اسلام به حضرت خدیجه(س)/ سفارش پیامبر خدا درباره زینب کبری چه بود؟» در بخش تاریخ و سیره معصومین وبسایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان، قابل مشاهده است.