تبیان، دستیار زندگی

ایجاد سامانه الکترونیکی برای ارائه خدمت به کودکان کار

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با بیان اینکه خرید و فروش کودکان مورد مهمی است که اکنون وجود دارد، گفت: جان کودکان در معرض خطر است لذا ما باید سامانه الکترونیکی برای ارائه خدمات تمام دستگاه‌های اجرایی به کودکان کار ایجاد کنیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کودکان کار
مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی در جلسه ساماندهی وضعیت کودکان کار و خیابان، گفت: سیاست‌های آسیب‌ساز که در فضای کلان کشور وجود دارد ما را به این حجم از آسیب‌ها رسانده است. کمیساریای عالی پناهندگان و همچنین سفارت‌های افغانستان،‌پاکستان و نهادهای انتظامی بهتر است به وضعیت کودکان کار اتباع در کشور رسیدگی کنند زیرا بحث قاچاق کودکان یکی از مهمترین مشکلات حال حاضر است که باید به آن رسیدگی شود و دید که این افراد با همین روش زندگی در آینده چه وضعیتی خواهند داشت. 

وی افزود: آیین‌نامه سال 84 اجرایی شد که جای چندین دستگاه در آن خالی بود. در عمل ما این طرح را اجرا نکردیم و به اصلاح موارد موجود نپرداختیم لذا باید ساماندهی کودکان کار و خیابان در دستور کار قرار گیرد. بیش از 4 سال است که اجرای طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان معطل مانده که اگر کاری نکنیم 4 سال دیگر نیز اجرای این طرح طول خواهد کشید و حال که کودک کار نیاز کمک فوری ما دارد از بین برود. 

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی بیان کرد: NGOها و سمن‌ها در محله‌های آسیب‌زا بخصوص هرندی مستقر هستند و خرید و فروش کودکان مورد مهمی است که اکنون وجود دارد و جان بسیاری از کودکان در این میان در معرض خطر است. 

مسعودی فرید افزود: ما باید سامانه الکترونیکی برای ارائه خدمات تمامی دستگاه‌ها به کودکان کار ایجاد کنیم زیرا براساس آن تعامل دستگاه‌ها و قدرت چانه‌زنی آنان بالا می‌رود و این سامانه تولی‌گری هر بخش و دستگاه را در هر نقطه از تهران مشخص می‌‌کند.