تبیان، دستیار زندگی

شکستی دیگر در کارنامه رژیم صهیونیستی

آرین غلامی شطرنج باز کشورمان در یک اقدام پسندیده و معنوی از رویارویی با نماینده رژیم اشغالگر قدس سر باز زد و نایب قهرمان شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
شطرنج باز
آرین غلامی شطرنج باز ۱۷ ساله کشورمان در رقابت‌های بین المللی ریلتون سوئد اولین نورم استاد بزرگی شطرنج را طی کرد و از لحاظ فنی در جایگاه یازدهم استاندارد و هم امتیاز با رده پنجم این رقابت‌ها شد.

غلامی در بخش «بلیتز» این رقابت‌ها به عنوان نایب قهرمانی رسید و اوج حرکت جوان پخته‌ی ایرانی در روبرو نشدن با ورزشکار رژیم صهیونیستی بود که نشان داد آرین غلامی شطرنج زندگی و انسانیت و اعتقاد را بهتر از بازی روی صفحه شطرنج بلد است.

او با انصراف از مبارزه با نماینده رژیم غاصب صهیونیستی مدال طلا و دلار‌ها را از دست داد تا مدال انسانیت و افتخار را بر گردن آویزد.

این تنها نمونه‌ای از جوانان معتقد ایران در دفاع از حقوق مردم فلسطین است و پیش از این بار‌ها و بار‌ها دلاور مردان ورزش ایران زمین قید مدال‌های دنیوی و دلار‌های بیشمار را زدند تا حرف ملت مظلوم فلسطین را به گوش جهان برسانند.

آرین‌های زیادی در ایران، ورزش را راه رسیدن به صداقت و انسانیت می‌دانند و ظلم ستیزی را جزئی از وظایفشان قلمداد می‌کنند. مردان و زنان ورزش ایران به عنوان پرچمدار مبارزه با ظلم رژیم صهیونیستی بالاترین آمار را در حمایت از مردم مظلوم فلسطین در میادین بین المللی داشته و به نوعی برای دیگر کشور‌ها و ورزشکاران الگو محسوب می‌شوند.

آرش میر اسماعیلی جودو، علی کریمی جودو، سعید ملایی جودو، فرخنده سلیمانی داور تنیس، ذوالقدر تکواندو و همچنین کریستین رونالدو فوتبالیست مطرح جهان، سفیان فغولی ملی پوش الجزایر، ادن آزارد بازیکن مطرح و کاپیتان تیم فوتبال بلژیک، مایکل بنت آمریکایی و فردیناند از جمله نفراتی هستند که حرف مردم فلسطین را در میادین ورزشی زدند.

مهرداد پهلوان زاده رئیس فدراسیون شطرنج در اینباره به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: رقابت‌های برق آسیا در سوئد و بین هر دور از مسابقه زمان کمی برای مسابقه بعدی وجود دارد و آرین غلامی فقط چند دقیقه فرصت داشت که در مورد مبارزه با ورزشکار رژیم صهیونیستی تصمیم بگیرد و در آن زمان من به او دسترسی داشتم و این اقدام او کاملا خود جوش و با تصمیم شخصی این ورزشکار بود، البته در طول رقابت‌ها داوران و مسئولان قرعه کشی را طوری انجام می‌دهند که بعضی از تیم‌ها به هم نخورند، ولی در مراحل پایانی و برای کسب رتبه اول تا سوم این موضوع اجتناپ ناپذیر است و امکان اینکه هر ورزشکاری با قرعه‌ای خاص روبرو شود وجود دارد.

او ادامه داد: آرین در این رقابت‌ها جایزه نفر دوم را کسب کرد و به دلیل روبرو نشدن با ورزشکار رژیم غاصب صهیونیستی مقام اول را از دست داد و ما در جلسه‌ای که روز گذشته با داور زنی داشتیم پیرامون این موضوع حرف زدیم و قرار بر این شد که در روز قدس سال آینده توسط بسیج ورزشکاران از این ورزشکار تجلیل شود، اقدام آرین معنوی است و برای این اقدام هرگز عدد و رقم خاصی جوابگو نیست و آرین با تصمیم شخصی و بدون چشمداشت به تقدیر این اقدام را انجام داده و بزرگترین تقدیر از او اجر نهادن به کار پسندیده و انسانی اوست.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان