تبیان، دستیار زندگی

مرغ ارزان شد

یک منبع آگاه، از کاهش ۱۰۰ تومانی نرخ مرغ نسبت به روز گذشته در بازار خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
قیمت مرغ
از کاهش ۱۰۰ تومانی نرخ مرغ نسبت به روز گذشته در بازار خبر داد و گفت: امروز قیمت هر کیلو مرغ زنده ۸ هزار و ۸۰۰، مرغ آماده به طبخ در کشتارگاه ۱۱ هزار و ۶۵۰، توزیع درب واحد‌های صنفی ۱۱ هزار و ۸۵۰ و خرده فروشی ۱۲ هزار و ۸۵۰ تومان است.

به گفته وی، نرخ هر کیلو ران مرغ با کمر ۱۱ هزار و ۸۵۰ و ران مرغ بدون کمر برابر با قیمت مرغ ۱۲ هزار و ۸۵۰ تومان است.

این منبع آگاه با اشاره به نرخ سایر مشتقات در بازار افزود: قیمت هر کیلوگرم سینه با کتف ۲۱ هزار، سینه بدون کتف ۲۲ هزار و فیله مرغ ۲۵ هزار تومان است.

وی کاهش تقاضا و عرضه مناسب مرغ منجمد را دلیل اصلی اُفت ۱۰۰ تومانی قیمت مرغ در بازار اعلام کرد و گفت: با توجه به شرایط کنونی عرضه و تقاضا و استمرار عرضه مرغ منجمد پیش بینی می‌شود که روند نزولی قیمت مرغ گرم در بازار استمرار یابد.

بازار نهاده های دامی همچنان آشفته است
محمد یوسفی رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی، از کاهش یک هزار تومانی نرخ مرغ طی روز‌های اخیر در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۸ هزار و ۵۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۱ هزار و ۲۰۰ تا ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وی افزایش تولید و عرضه مرغ منجمد و کاهش شدید تقاضا نسبت به روز‌های ابتدایی ماه را دلیل اصلی اُفت یک هزار تومانی نرخ مرغ در بازار اعلام کرد و افزود: با توجه به روند کنونی عرضه و تقاضا انتظار می‌رود که روند کاهشی قیمت مرغ در بازار استمرار رود چرا که عرضه مرغ زنده با نرخ کمتر از ۸ هزار و ۵۰۰ تومان به زیان تولیدکننده تمام می‌شود.

یوسفی ادامه داد: با توجه به شرایط مساعد تولید پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ تا پایان بهمن در بازار افزایش نداشته باشد.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در پایان با انتقاد از بازار آشفته نهاده‌های دامی تصریح کرد: در شرایط کنونی، بازار نهاده‌های دامی به شدت نگران کننده است چرا که هر روز قیمت‌ها در بازار بالا می‌رود، ضمن آنکه تمامی فروشندگان نهاده‌های دامی نرخ بالاتر از آنچه که در فاکتور ارائه می‌شود، از مرغداران طلب می‌کنند که در فاکتور قید نمی‌ شود، مرغداران همواره به سبب گرسنگی مرغ‌ها و ترس از تلف شدن آنها، چاره‌ای ندارند جز اینکه تن به خواسته فروشندگان بدهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان