تبیان، دستیار زندگی

نشست شهرداران 40 ساله انقلاب اسلامی

امروز در نشستی تمامی شهرداران پس از انقلاب اسلامی گرد هم آمدند تا تجارب خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
پیروز حناچی
حناچی در نشست امروز با شهرداران پس از انقلاب گفت: امروز در خدمت شهرداران بعد از انقلاب تهران بودیم. آقایان مرتضی الویری، محمد توسلی، سید کمال الدین نیک روش، غلامحسین دلجو، محمدنبی حبیبی، سید مرتضی طباطبایی، محمدعلی نجفی و سید محمدعلی افشانی در این نشست حضور داشتند. هر کدام از این عزیزان چه در آغاز انقلاب و چه پس از آن تجربیات زیادی داشتند. در این جلسه آخرین اطلاعات مربوط به شهر رد و بدل شد و هر کدام از این عزیزان در بیان تجربیات خود به نکاتی اشاره کرد. برنامه هایی که شهرداری تهران برای حمل و نقل عمومی و کاهش آلودگی دارد مورد بحث قرار گرفت. این جلسه بیش از آنکه یک جلسه اجرایی باشد جلسه مشورتی بود که در آن شهرداران گذشته نسبت به آمارهای شهر تهران به روز شدند و هم ما با تجریباتی که هر کدام از عزیزان در دوره فعالیت خود با آن درگیر بودند آشنا شدیم.

ما باید برای اداره بهتر امور شهر هزینه های خود را کاهش و تاثیر گذاری خود را افزایش دهیم.



این نشست به مناسبت چلهمین سال انقلاب برگزار شد و جای چهارتن از همکاران ما خالی بود. آقای ملک مدنی مادرشان در یزد در آی سی یو بودند و نتوانستند در این جلسه حضور داشته باشند. برای بقیه دوستان هم دعوت نامه ارسال شده بود اما متاسفانه نتوانستیم در خدمت آنها باشیم. آقای قالیباف به مناسبت عقدکنان پسرشان در مشهد حضور داشتند. آقای کرباسچی هم به دلیل تداخل جلسه در همین زمان در جمع ما حضور نداشتند.

مهمترین نکته مشورتی نشست برای شما چه بود؟

ما درحال حاضر شرایط سختی داریم اما وقتی دوستان ما شرایط ابتدای دهه ۶۰ را بیان کردند دیدیم که بعضی از آن شرایط از وضعیت فعلی هم سخت تر بوده. البته ما در آن زمان در اداره امور شهر سرمایه های قوی انسانی داشتیم و این می تواند مهمترین تفاوت در وضعیت فعلی با آن زمان باشد.

ما باید برای اداره بهتر امور شهر هزینه های خود را کاهش و تاثیر گذاری خود را افزایش دهیم. کارهای بزرگی مانند کنترل ترافیک و آلودگی را بدون همراهی مردم نمی توانیم انجام دهیم و تاثیر جدی بر جا بگذاریم.