تبیان، دستیار زندگی

باید و نبایدهای رفتار در نامزدی

عاقل و بالغ ها در دوران نامزدی چطور رفتار می کنند؟

نامزدی از مهم ترین دوران زندگی افراد است که اگر در این دوران رفتاری نسنجیده از خود نشان دهید باعث می شود نامزدتان از شما برداشت اشتباهی داشته باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
دوران نامزدی، شریک زندگی، ازدواج، تفاوت ها، عشق
دوران نامزدی مرحله شیرینی است، که مقدمات شکل گیری یک زندگی جدید است و گزینه ای برای ازدواج و ادامه مسیر زندگی است. بسیاری از جوانان در این دوران فقط به فکر خوش گذرانی هستند.
این دوران از مهم ترین دورانی است که برای شناخت افراد به کار می رود بنابراین باید در این دوره حساس زندگی به درستی رفتار کنید و اگر از همان روزهای نامزدی، اولین خشت این رابطه را کج بگذارید، مقدمات از دست دادن کسی که دوستش دارید یا وارد شدن به رابطه ای که تحمل ماندن در آن را ندارید، فراهم می کنید. در این بخش شما را با نکات مهمی درباره چگونگی رفتار در این دوره حساس و زیبا آشنا می کنیم.

جوانان عاقل و دانا در دوران نامزدی چطور رفتار می کنند؟

به تغییر دادنش دل خوش نکنید
برخی از آدمها بعد از ازدواج تغییرات اندکی می کنند و برای سازگار شدن با شرایط تازه، برخی خواسته های خود را کنار می گذارند اما اگر با این امید ازدواج می کنید که همه ایرادهای شریک زندگی تان را تغییر دهید ، بدانید آینده خوبی در انتظارتان نیست.

اگر قصد ازدواج با کسی را دارید، باید او را همین گونه که هست بپذیرید، با همین کاستی ها یا عاداتی که گاهی ناراحت تان می کند. شاید همسرتان به مرور زمان در برخی زمینه ها تغییر کند، اما این تغییرات حتمی نیستند.

بهتر است برای اندیشیدن به اینکه همسرتان را به فرد دلخواهتان تبدیل کنید او را همان گونه که هست بپذیرید و برای ادامه دادن رابطه و به سرانجام رساندنش برنامه ریزی کنید.

نامزدی را طولانی نکنید
اگر نمی توانید پس از 6ماه یا نهایتا یک سال از نامزدشدن به خانه خود بروید، برای رسمیت بخشیدن به رابطه خود عجله نکنید وبرای فراهم نمودن شرایط لازم برای مقدمات ازدواج تان تلاش نمایید زیرا طولانی بودن نامزدی می تواند به رابطه تان آسیب بزند.

خودتان را زیر و رو نکنید
سازگاری بعد از ازدواج به معنی زیر پا گذاشتن خودتان و اولویت های تان نیست و می تواند به نفع شما و رابطه تان تمام شود. قرار نیست که شما بعد از ازدواج به فرد دیگری تبدیل شوید و در قالب او زندگی کنید همانطور که نباید مثل دوران مجردی تان باشید و بدون هیچ محدودیتی زندگی کنید پس هرگز بخشی از خودتان را زیرپا نگذارید که بعدها به خاطر از دست دادنش حسرت بکشید.

کار را تمام شده ندانید
نامزدی دورانی برای شناخت بیشتر یکدیگر است بنابراین اجازه ندهید تعهدی که در این دوره ایجاد می شود، حق شما را از شناخت کافی باز دارد و حق تصمیم گیری درست و منطقی را از شما بگیرد . در دوران نامزدی دقت کنید نباید به خاطر ترس از حرف مردم خود را موظف به نشستن پای سفره عقد بدانید.

در دوران نامزدی ، درباره تفاوت ها و مشابهت های یکدیگر به درک مناسبی برسید و بیاندیشید آیا این تفاوت ها می توانند باعث زیر پا گذاشته شدن خطوط قرمز شما شوند؟ شما می توانید کدامیک از این تفاوت ها را نادیده بگیرید و کدامیک می توانند آرامش شما را بگیرند؟

بهتر است نامزد بودن تان را فقط به اطلاع آشنایان نزدیک برسانید و آن را فریاد نزنید تا در صورت نبود تفاهم بهتر بتوانید آن را بر هم بزنید.

فاصله ها را حفظ کنید
اگر نامزد کرده اید و بینتان صیغه محرمیت خوانده شده تا گرفتن جشن عروسی و رفتن به خانه خودتان، فاصله ها را رعایت کنید تا احساسات شما خیلی بر انگیخته نشود که جلوی واقعیت ها را بگیرد .

همچنین اگر در این دوران با نامزدتان رابطه زناشویی برقرار کنید ، ممکن است در صورت بروز مشکل بر هم زدن رابطه برایتان سخت و غیر ممکن باشد و دیگر نتوانید با این شرایط با کسی دیگر ازدواج کنید .

بهتر است به خودتان فرصت دهید و فاصله ها را حفظ کنید زیرا قرار نیست که این دوران خیلی طولانی شود تا بتوانید با چشم باز مهم ترین تصمیم های زندگی تان را بگیرید.

آزمون عشق برگزار نکنید
هرگز به حریم شخصی نامزدتان وارد نشوید و اجازه ندهید او هم حریم شما را زیر پا بگذارد مثلا آزمون عشق راه نیاندازید و به او نگویید «اگر من را دوست داری با فلانی قطع رابطه کن!»، «اگر من را دوست داری نباید هیچ محدوده خصوصی داشته باشی و باید رمز عبور حساب های اینترنتی ات را در اختیار من بگذاری و اجازه دهی گوشی ات را وارسی کنم» و...؛

از نظر برخی خانم ها و حتی آقایان، آزمونی برای سنجیدن میزان عشق طرف مقابل به آنها است اما این کار بسیار اشتباه است. برای سنجیدن میزان عشق همسرتان نسبت به شما ، وفاداری به قول هایش، احترام گذاشتن به شما و نزدیکانتان ، تلاشش برای ساختن آینده ای بهتر را در نظر بگیرید.

ناشناس نمانید
از بزرگ ترین اشتباهات در دوران نامزدی درست معرفی نکردن خودتان است. برای اغلب افراد دوران نامزدی یعنی شناخت فرد مقابل اما مهم تر از این شناخت ؛ این است که درست خودتان را معرفی کنید.

برای معرفی خود بگویید که شما چه کسی هستید و چه باورهایی دارید ودر آینده چطور می خواهید زندگی کنید؟ در صورتی که خودتان را درست معرفی کنید و او شناخت دقیقی از شما به دست آورد بهتر می تواند نیازهایتان را برآورده سازد و خود را برای زندگی آینده در کنارتان آماده سازد.

همه رازها را نگویید
اگر فکر می کنید گفتن همه رازها در دوران نامزدی کار درستی است سخت در اشتباهید، شما نباید راز هایی را که گفتن یا نگفتنش تاثیری روی زندگی نامزد شما و حتی زندگی مشترک تان نمی گذارد ، به زبا آورید و بهتر است در مورد برخی از آنها سکوت کنید.گفتن برخی از حقایق و رازها درباره گذشته تان می تواند کام رابطه شیرین شما را تلخ کند.
منبع : نمناک 
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.