تبیان، دستیار زندگی

عمل مسئولان به آرمان‌های انقلاب، ما را به ظهور نزدیک می کند

حجت الاسلام رستم نژاد با بیان اینکه مسیر انقلاب در خط امامت و ولایت و در راستای زمینه سازی ظهور است، گفت: انقلاب اسلامی چهارچوبی را ایجاد کرده که هر فردی در این چهارچوب عمل کند، خود به خود زمینه ساز ظهور خواهد بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
حجت الاسلام رستم نژاد

حجت الاسلام «مهدی رستم نژاد» در گفت و گو با خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان و در تشریح نقش مسئولان و سیاسیون در زمینه سازی برای ظهور و حرکت به سمت دولت موعود، اظهار کرد: انقلاب ما چهارچوبی را ایجاد کرده که هر فردی در این چهارچوب عمل کند، خود به خود زمینه ساز ظهور خواهد بود.

معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه ادامه داد: امام خمینی (ره) نقشه ای الهی برای انقلاب و حفظ و بقای آن طراحی و در آن همه چیز را معطوف به فقهای شورای نگهبان کرده است، یعنی نگاه دینی و فقهی را برای این دستگاه در تمام شئونش ایجاد کرده است لذا مسیر این انقلاب در مجموع در خط امامت و ولایت و در راستای زمینه سازی ظهور است.
رستم نژاد با بیان اینکه ولایت فقیه در معنای عمیق اش یعنی ولایت فقه اهل بیت (ع) و ولایت فقهی که برگرفته از قرآن و حدیث است، تصریح کرد: مسئولان سیاسی کشور باید به گونه ای رفتار کنند که از چارچوب تعیین شده امام برای انقلاب و خط ولایت فقیه فاصله نگیرند چراکه در این صورت قدم و اقدام آنان نیز در مسیر زمینه سازی ظهور خواهد بود.

معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در ادامه بیان کرد: ممکن است دستگاهی مسیرش، مسیر صحیحی باشد اما شخصی که در آن حضور دارد، مسیر را غلط طی کند لذا سلامت دستگاه یک چیز است و سلامت شخص چیزی دیگر لذا مسئولان باید خود را با این سیستم هماهنگ کنند.

وی با بیان اینکه هماهنگی با سیستم به معنای التزام عملی به ولایت فقیه است، گفت: کوتاهی ما در این مسئله موجب یاس داخلی و همچنین سرافکندگی برابر دشمنان می شود لذا مهم است آنچه را که به صورت شعار بیان می کنیم، در عمل نیز پیاده کنیم.
رستم نژاد در پاسخ به این سوال که حوزویان در راستای زمینه سازی ظهور در بستر انقلاب اسلامی چه نقشی دارند؟، گفت: حوزه مولد انقلاب است و آن را ایجاد کرده لذا باید بیشترین دفاع را از این محصول خود داشته باشد بنابراین باید رصد کند و مراقب باشد تا انقلاب از مسیر اصلی خود منحرف نشود.

معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه با بیان اینکه دشمنان انواع و اقسام دست اندازها را در زمینه های مختلف نظامی، سیاسی و اقتصادی برای کشور ایجاد می کنند تا آن را از مسیر اصلی منحرف کنند، تاکید کرد: حوزویان باید رصد کنند و ضمن دشمن شناسی، هوشیار باشند تا اهداف آنان محقق نشود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر حوزه بخوابد، انقلاب می خوابد زیرا حوزه مانند مادری است که فرزند را به دنیا آورده و این مادر باید فرزندش را حفظ کند تا به جایی برساند که دیگر دشمن نتواند به آن ضربه ای بزند .

منبع: خبرگزاری شبستان


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.