تبیان، دستیار زندگی

غواصی که از زمین تا آسمان پرواز‌ کرد

شهید عسگری با اینکه فقط حدود ۵۰ بار پرش ارتفاع انجام داده بود اما پروازهایش به کسانی شباهت داشت که بارها و بارها این کار را خیلی بیشتر از او انجام داده بودند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مدافع حرم مسعود عسگری
 مدافع حرم مسعود عسگری از جمله مجاهدانی بود که در زمینه پاراگلایدر، علی رغم مدت کم فعالیت، تبحر خوبی داشت. وی آموزش خلبانی هواپیمای فوق سبک را آموخته بود و همزمان انواع حرفه های دیگر از جمله خلبانی پاراگلایدر و سقوط آزاد را نیز آموخته بود. 

مسعود بالاترین درجه غواصی 5 ستاره، استاد کار در ارتفاع، ورزشکار رزمی با حکم های قهرمانی متعدد، سقوط آزاد، خلبان پاراگلایدر، هدایت موتور و دوچرخه های غیر معمول را با مهارت بالا انجام می‌داد. 

شهید عسگری با اینکه بیش از ۵۰ بار پرش ارتفاع را انجام نداده بود اما پروازهایش به کسانی شباهت داشت که بارها و بارها این کار را خیلی بیشتر از او انجام داده بودند. 

با همه این توانایی‌ها زمانی که احساس کرد باید هجرت کند و در دفاع از حرم حضرت زینب(س) حضور داشته باشد خود را به سوریه رساند و سرانجام در شامگاه روز بیست یکم آبان 94 پس از عملیات آزادسازی شهر العیس در حومه حلب سوریه به همراه شهیدان احمد اعطایی، محمد رضا دهقان امیری و سید مصطفی موسوی، در سن ۲۵ سالگی غریبانه به شهادت می رسد.

منبع: فارس