تبیان، دستیار زندگی

تبیان آموزش می دهد؛

راهکارهای کنترل دیابت در کودکان

بخش تغذیه و آشپزی وبسایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان، با انتشار مقاله ای با عنوان «8 نکته رژیمی برای کنترل دیابت در کودکان» به ارائه راهکارایی برای کنترل دیابت نوع یک در کودکان پرداخته است.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : هومن بهلولی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
دیابت نوع یک
به گزارش روابط عمومی، مریم مرادیان نیری در بخشی از متن این مقاله آورده است: «دیابت در هر سنی دیده می‌شود ولی دیابت نوع اول در میان بچه‌ها در سنین بلوغ بسیار شایع‌تر است که البته بی‌تحرکی و افزایش آمار چاقی، ریسک ابتلا به دیابت نوع اول را در میان کودکان کوچک‌تر از 5 سال افزایش داده است.
دیابت سه نوع دارد و دیابت نوع اول یک بیماری رایج میان کودکان و نوجوانان است. در دیابت نوع اول، لوزالمعده نمی‌تواند انسولین تولید کند. انسولین هورمونی است که به گلوکز یا قند کمک می‌کند وارد سلول شده و به آن انرژی بدهد. بدون انسولین، قند زیادی در خون می‌ماند. دیابت نوع اول در کودکان نیازمند مراقبت و کنترل مداوم است.
دیابت نوع اول در کودکان به دلیل تخریب خود ایمنی سلول‌های بتای لوزالمعده ایجاد می‌شود. دیابت در هر سنی دیده می‌شود ولی دیابت نوع اول در میان بچه‌ها در سنین بلوغ بسیار شایع‌تر است که البته بی‌تحرکی و افزایش آمار چاقی، ریسک دیابت نوع اول را در میان کودکان کوچک‌تر از 5 سال افزایش داده است.»
علاقمندان می توانند متن کامل مقاله اینترنتی «8 نکته رژیمی برای کنترل دیابت در کودکان» را در بخش تغذیه و آشپزی وبسایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان مشاهه کنند.