تبیان، دستیار زندگی
مدیرعامل باشگاه پیروزی به همراه ایویچ مشاور فنی این باشگاه با حضور در جمع خبرنگاران در دفتر باشگاه پیروزی به سوالات آنان پاسخ گفت. اكبر غمخوار با اشاره به وظیفه‌ی ایویچ در باشگاه پیروزی گفت: ایویچ قرار است برای توسعه‌ی همكا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گزارش مطبوعاتی غمخوار و ایویچ


مدیرعامل باشگاه پیروزی به همراه ایویچ مشاور فنی این باشگاه با حضور در جمع خبرنگاران در دفتر باشگاه پیروزی به سوالات آنان پاسخ گفت.

اكبر غمخوار با اشاره به وظیفه‌ی ایویچ در باشگاه پیروزی گفت: ایویچ قرار است برای توسعه‌ی همكاری‌های باشگاه پیروزی با سایر باشگاه‌های اروپایی رایزنی‌هایی را با نمایندگان باشگاه‌های اروپایی و آسیایی انجام دهد تا از این طریق رابطه ی باشگاه پیروزی با دیگر باشگاه‌های جهان توسعه یابد. قرارداد ما با وی یكساله است كه تا سه سال قابل تمدید خواهد بود او قرار است در مدت یك سال پنج بار به ایران بیاید تا در مورد رایزنی‌هایی كه با باشگاه‌های آسیایی و اروپایی انجام می‌دهد با ما گفتگو داشته باشد. اگر لازم باشد شرایطی را فراهم می‌كنیم تا او بتواند بیشتر به ایران بیاید.

وی در ارتباط با این كه آیا ایویچ قرار است در باشگاه جای كسی مانند پروین را پر كند گفت: ایویچ جای هیچ كسی نیامده است صندلی پروین هنوز در باشگاه پیروزی خالی است هیچ كس قرار نیست كه جای او قرار گیرد. بحث همكاری ایویچ با باشگاه پیروزی به مسایل فنی باشگاه مربوط نمی‌شود بلكه قرار است مسایل استراتژیك را پیگیری كند.

مدیر عامل باشگاه پیروزی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر آخرین وضعیت علی انصاریان تصریح كرد: قراردادی كه وی با باشگاه پیروزی دارد تا یك سال آینده ادامه خواهد داشت. لذا او نمی‌تواند طبق زمان قراردادش به باشگاه استقلال برود در صورتی كه با تشكیل جلسه در سازمان لیگ وضعیت وی مشخص شود در دیدار مقابل ذوب آهن از حضور وی در تركیب تیم استفاده خواهیم كرد.

وی در ادامه در ارتباط با داوری‌های انجام شده در مسابقات لیگ حرفه‌یی فوتبال كشورمان خاطر نشان كرد: بضاعت ما در داوری به همین حد خلاصه می‌شود اگر بخواهیم داوران متخصص و با تجربه در عرصه‌ی فوتبال داشته باشیم باید كاری اساسی و دراز مدت در امر تربیت داور انجام دهیم تا با افزایش سطح كیفی داوری مسابقات تا حدی مشكلات لیگ برطرف شود.

غمخوار ادامه داد: علاوه بر این فدراسیون باید چاره‌ای بیندیشد تا دستمزد داوران فوتبال شرایط مطلوب‌تری پیدا كند. به عنوان یك مدیر عامل باشگاه فوتبال برای این موضوع به فدراسیون پیشنهاد كرده‌ام تا از محل درآمد باشگاه‌های فوتبال مبلغی را برای دستمزد داوران تخصیص دهد تا از این راه درآمد آنها بهبود یابد.

غمخوار در ارتباط با استعفای آرونی از باشگاه پیروزی اظهار داشت: هنوز هیچ گونه استعفای كتبی از وی به باشگاه نرسیده است ولی اگر او بخواهد از مدیریت كناره‌گیری كند بدون هیچ مشكلی فرد دیگری را جایگزین او خواهیم كرد.

مدیر عامل باشگاه پیروزی در ارتباط با بودجه‌ی مالی باشگاه تصریح كرد: پیش بینی بودجه‌ی باشگاه پیروزی برای سال جاری 2 میلیارد و هفتصد میلیون تومان بوده است كه اگر برنامه‌ریزی‌هایمان محقق شود درآمد باشگاه تامین خواهد شد. این میزان از بودجه‌ی عمرانی باشگاه‌ها كه برای ساخت و ساز اماكن ورزشی در نظر گرفته شده است جدا می‌باشد.

وی در ادامه با اشاره به صحبت‌های امیر عابدینی مدیر عامل سابق باشگاه پیروزی در ارتباط با ارایه‌ی مدارك به بازرسی كل كشور خاطر نشان كرد: این حق مدیر عامل جدید است كه در ابتدای فعالیتش اسناد و مدارك را از مدیر قبلی تحویل بگیرد زمانی كه به سمت مدیر عامل باشگاه پیروزی منصوب شدم از آقایان عابدینی، پروین، میرزایی و انصاری فر خواستم كه اسناد و مدارك مالی و دفاتر هیات مدیره‌ی باشگاه‌ را به من تحویل دهند ولی هیچ یك از آنها مداركی به من تحویل ندادند در حال حاضر نیز هیچ شكایتی از عابدینی نداریم و او خود مسوول گفته‌هایش است.

وی در پاسخ به سوال یكی از خبرنگاران مبنی بر جریمه‌ی مالی احمدزاده مدیر عامل باشگاه برق شیراز به دلیل اهانت به بازیكنان پیروزی گفت: طبق آیین نامه‌ی سازمان لیگ حرفه‌ای هیچ باشگاهی حق ندارد علیه باشگاه دیگری مطالب توهین آمیزی بگوید ما از طریق قانونی در ارتباط با اظهارات احمدزاده به كمیته‌ی انضباطی لیگ فوتبال شكایت كردیم و این كمیته هم احمدزاده را جریمه‌ی مالی كرد، البته معتقدم كمیته باید وی را مبلغ بیشتری جریمه می‌كرد.

غمخوار افزود: برای بررسی وضعیت دوپینگ بازیكنان حاضر در لیگ فوتبال بارها به سازمان لیگ حرفه‌ای و فدراسیون فوتبال پیشنهاد كردم تا طبق روال باشگاه‌های سراسر دنیا به طور تصادفی از هر تیم چند بازیكن را مورد آزمایش قرار دهند. به عنوان مدیر عامل باشگاه پیروزی اعلام می‌كنم كه به طور داوطلبانه برای انجام آزمایشات دوپینگ آمادگی داریم تا هر یك از باشگاه‌ها نیز شرایط آزمایش دوپینگ را در لیگ فوتبال بپذیرند.

ایوویچ: سرمربی پیروزی نمی شوم


مشاور كروات باشگاه پیروزی بالاخره با ورود مترجمش تقریبا نزدیك به 20 دقیقه پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود.

در آغاز این جلسه ایویچ گفت: من به پیشنهاد غمخوار به ایران آمدم تا با باشگاه پیروزی همكاری كنم وقتی طرح او را شنیدم در وهله اول خوشحال شدم و واقعا از این طرز فكر لذت بردم . استراتژی كه در نظر داریم و به نفع پیروزی و البته فوتبال ایران خواهد بود.

این یك برنامه برای توسعه و گسترش فوتبال ایران است. در درجه اول باشگاه پیروزی ، و پس از آن تحول در فوتبال ایران است. خوشحالم كه من به عنوان مشاور در این كار شركت دارم. هدف اول ما سازماندهی زیر ساخت باشگاه خواهد بود كه باید به آن بپردازیم. كار پیشرفته مدارس فوتبال در تیم های پایه و گردهم آوردن جوانان مستعد در راس برنامه های ما خواهد بود . آنها پتانسل عظیمی دارند كه باید استفاده كرد.

نكته دوم از نگاه ما حرفه ای شدن باشگاه پیروزی است . به طوری كه بتواند درسطح استاندارد جهانی باشد. ما می خواهیم در فوتبال ایران رنسانسی ایجاد كنیم. در این میان مساله نقل و انتقالات هم وجود دارد كه نباید فقط از نظر مالی به آن نگاه كرد. حضور بازیكنان شما در كشور های اروپایی به نفع شما خواهد بود و باعث رشد فوتبال ایران می شود.

ایویچ در ادامه گفت: قصد داریم ترتیبی بدهیم كه بزرگ ترین باشگاههای جهان برای مقابله با پرسپولیس به تهران بی آیند و هواداران این تیم از نزدیك شاهد آنها باشند . می توانیم رئال مادرید ، لیورپول و یا یوونتوس را بیآوریم . این بازی ها تجربه خوبی برای پرسپولیس خواهد بود.

در این مدت كوتاه چند تمرین پرسپولیس را از نزدیك دیده ام و چند نوار مسابقه های این تیم را هم در لیگ برتر تماشا كردم . واقعا فكر می كنم پیشرفت بزرگی در فوتبال ایران روی داده است .

با سرمربی تیم ملی هم صحبت كردم . شما تیم با شخصیت و محترمی دارید كه حالا هم به جام ملت های آسیا راه یافته است . با توجه به قرعه كشی جام جهانی هم باید بگویم باور دارم كه ایران از این گروه صعود می كند. تیم شما می تواند در جام جهانی مثل یك پدیده درخشش داشته باشد.

ایوویچ در مورد سرمربی پرسپولیس گفت: كار بگوویچ را در تمرینات دیدم. او از نظر تكنیك ، تاكتیك و تمرینات بدنی در بالاترین سطح ممكن كار می كند

ایویچ درپاسخ به سئوالی پیرامون احتمال هم دستی تعدادی از ملی پوشان برای بركناری پیش ازجام جهانی 98 فرانسه ، گفت: "من با گروهی از بازیكنان كار می كردم كه ازهمه آنها راضی بودم . تیم ما در آن اردو خسته بود و نتایج خوبی نگرفت و درنتیجه مسئولان تیم ملی صلاح دیدند كه من درتیم نباشم. من هم به عنوان یك مربی حرفه ای كاملا این شرایط را پذیرفتم و از تیم كنار رفتم درحالی كه برای آنها آرزوی موفقیت داشتم. درمورد بازیكنان آن تیم باید بگویم كه ازهمه آنها راضی بودم و اگر قرارباشد كتابی درمورد زندگی ورزشی ام بنویسم فصل بزرگی ازاین كتاب به همان تیم ملی اختصاص خواهد داشت. باوركنید كه به خاطر مسائلی كه درآن زمان پیش آمد ازهیچ كس ناراحت نیست. "

ایویچ درپایان درپاسخ به سئوالی پیرامون احتمال حضورش به عنوان سرمربی پرسپولیس گفت: "اصلا چنین قراری نیست. من ازاین كار بازنشسته شده ام وهرچند پیشنهادات مناسبی هم برای سرمربیگری دریافت كرده ام هیچ كدام را نپذیرفتم. من به عنوان مشاور والبته یك همكار می توانم با وینگو تبادل نظر كنم اما به هیچ وجه قرارنیست عنوان دیگری داشته باشم. هرچند بعد از 35 سال حضور در فوتبال نمی توانم آن را ترك كنم اما دیگر به عنوان مربی ویا سرمربی هم فعالیت نخواهم كرد."