تبیان، دستیار زندگی

عملکرد بانک‌های خصوصی در اشتغال‌زایی

دبیر کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در مورد مشارکت بانک های خصوصی به ویژه بانک پارسیان در طرح های توسعه ای کشور گفت: بانک های دولتی و خصوصی در تامین مالی طرح های اشتغالزایی و توسعه روستایی نقش پررنگی داشته اند. برخی از بانک ها از محل منابع صندوق توسعه ملی، در شهرهای کمتر از 10 هزار نفر جمعیت وام هایی در قالب اشتغالزایی اعطا کرده اند که در رفع معضل بیکاری تاثیر قابل ملاحظه ای داشته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
اشتغال زایی
بانک پارسیان افزون بر این در ارائه تسهیلات به بخش خصوصی یا پرداخت تسهیلات در بخش قرض الحسنه، ازدواج، جهیزیه، درمان و کمک به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی همواره پیشرو بوده است.

نماینده بافت، رابر و ارزوئیه بیان کرد: بانک های خصوصی همچنین در طرح های آب رسانی و گازرسانی به مناطق محروم و مرزی با دولت مشارکت داشته اند. بانک پارسیان ویژه تر به این بخش وارد شده به طوری که خدمات این بانک در آب رسانی طبق ماده 56 توافق کنسرسیوم در طرح های عمرانی کشور و حمایت از تولید داخلی ستودنی است.

او خاطرنشان کرد: برخی از بانک های خصوصی در طرح گازرسانی از بندرعباس به سیرجان با شرکت گلگهر مشارکت داشته اند و اقدام به سرمایه گذاری کرده اند که قطعا در رفاه حال مردم نقش تعیین کننده ای خواهد داشت.

دبیر کمیسیون کشاورزی مجلس اظهار کرد: تلاش بانک های خصوصی و به ویژه بانک پارسیان در بخش های دیگر هم قابل توجه است. برای نمونه بانک های خصوصی در ساخت بیمارستان، نوسازی ناوگان حمل ونقل، پراخت تسهیلات به مردم و آب رسانی و گازرسانی به مناطق محروم مطلوب بوده است و امید می رود که عملکرد آنها در این راستا ادامه دار باشد.
منبع: خبرگزاری فارس