تبیان، دستیار زندگی

آیت‌الله میرابراهیم سیدحاتمی دارفانی را وداع گفت

آیت الله میر ابراهیم سید حاتمی عضو سابق مجلس خبرگان رهبری استان اردبیل امروز (۱۶ دی ماه) دارفانی را وداع گفت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
آیت‌الله میرابراهیم سیدحاتمی

آیت الله میر ابراهیم سید حاتمی عضو سابق مجلس خبرگان رهبری استان اردبیل پس طی یک دوره بیماری امروز (16 دی ماه) دارفانی را وداع گفت.

آیت الله میر ابراهیم سید حاتمی فرزند حاج سید جواد از علمای اردبیل سال 1303 در اردبیل متولد شد.

ولی علاقه فراوانی برای تحصیل در علوم حوزوی داشت و به این ترتیب وارد حوزه علمیه اردبیل در محضر اساتید وقت همچون شیح محسن نجفی، آخوند ملا بشیر مدرس، حاج شیخ عبدالغفور عاملی، شیخ غلامحسین غروی قدسی و حاج میرزا ابراهیم کلانتر به تحصیل در علوم حوزوی پرداخت.
در سال 1327 با مهاجرت به حوزه علمیه قم برای تکمیل تحصیلات سطوح عالیه در محضر اساتید مجاهدی تبریزی، سید محمدباقر سلطانی طباطبائی، سید رضا صدر، حاج شیخ مرتضی حائری و علامه طباطبائی به ادامه تحصیل پرداخت.
دروس خارج فقه و اصول را با حضور در خدمت حاج آقا حسین بروجردی، سید محمد حجت، شیخ محمدعلی اراکی و روح الله خمینی به مقام عالی در درجه علمی حوزوی نایل شد.
از سال 1343 به شهر اردبیل بازگشت و به تدریس علوم حوزوی در حوزه علمیه و تفسیر قرآن کریم در مساجد اردبیل پرداخت.
در جریان پیروزی انقلاب اسلامی ایران به عنوان عضو فعال در استان به همراه امام جمعه فقید اردبیل «آیت الله مروج» به مبارزه انقلابی شناخت شد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سمت های همچون سرپرستی حوزه علمیه اردبیل، نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری مسئولیت داشت.
شهادت فرزندش برومندش در دوران دفاع مقدس از دیگر خدمات خانواده آیت الله سید حاتمی در راه تثبیت آرمان های انقلاب اسلامی و پیروی از راه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است.
احداث مساجد و تاسیس مراکز خدماتی و درمانی و وقف از دیگر فعالیت های این روحانی برجسته استان به عنوان فعالیت های خیرخواهانه ایشان است.
درگذشت این عالم ربانی و روحانی برجسته انقلابی را به محضر مقام معظم رهبری و مردم شریف استان اردبیل تسلیت عرض می کنیم.

منبع: خبرگزاری شبستان 


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.