تبیان، دستیار زندگی

مسجدی با ۹۹ گنبد مزین به اسماء الهی در استرالیا

مسجدی با ۹۹ گنبد و حکاکی ۹۹ نام خداوند بر آن در شهر «سیدنی» استرالیا از مساجدی است که دیدگان را به خود جذب کرده است و قرار است ماه رمضان امسال افتتاح شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مسجدی با ۹۹ گنبد مزین به اسماء الهی در استرالیا
به گزارش شبکه خبری «النشره» «آنجلو کاندالپاس» معمار مشهور استرالیایی مسجد جدید در سیدنی را به شیوه ای مدرن طراحی کرده است که دارای 99 گنبد کاسه ای شکل می باشد.
این در حالی است که برخی می گویند این شیوه از طراحی رایج دهه 50 و 70 قرن گذشته الهام گرفته شده است.
این معمار مشهور استرالیایی درباره طراحی این مسجد، گفت: هدف او از طراحی این معماری تنها نشان دادن ساختار خارجی آن نبوده است، بلکه امیدوار است این بنا بیشتر از آنکه مورد ستایش قرار گیرد،  سبب گسترش روابط بین ادیان در شهر سیدنی شود.
این مسجد که به نام «بانش بل» است در ماه رمضان امسال قرار است درهایش بر روی مردم گشوده شود تا به یک مکان عبادی تبدیل شده و مکان بازدید تمامی مردم به دور از هر گونه دین و اعتقادی باشد.
آنجلو کاندالپاس در گفت و گو با شبکه «سی ان ان» گفت: حیاط این مسجد مکان استقبال تمامی مردم است و طراحی درها به شکلی صورت گرفته که رو به خیابان باشد و نشان دهنده آن است که این مکان بر روی عموم مردم باز است.
وی در ادامه افزود: این مسجد یک بار در حاشیه جشنواره معماری سیدنی که با عنوان «مسجد استرالیایی را بشناس» سال گذشته به روی مردم به صورت غیر رسمی گشوده شد و مهندسان معماری نیز از این مسجد بازدید کردند.

این معمار استرالیایی گفت: برای ساخت این مسجد مبلغ 9 میلیون دلار آمریکا جمع آوری شد.

کاندالپاس که یک مسیحی ارتدوکس یونانی است، درباره این مسجد همچنین گفت: هنگامی که  ده سال پیش پیشنهاد طراحی این مسجد به من داده شد تردیدهای زیادی در ذهن داشتم، زیرا تا پیش از این هیچ مسجدی را طراحی نکرده بودم، اما در ساخت این مسجد با سفر به احمد آباد و آگرا در هند از این مکان ها الهام گرفتم.

گفتنی است؛ هنرمندان ترکیه به مدت یک ماه در گنبدهای کاسه‌ای آن 99 نام خداوند را حکاکی می کنند.
 
منبع: خبرگزاری شبستان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.