تبیان، دستیار زندگی

احداث تونل رابط حرم امام حسین (ع) به حرم حضرت عباس(ع)

آستان مقدس حسینی از پروژه احداث بزرگ‌ترین تونل خدماتی که حرم امام حسین (ع) را به حرم حضرت ابا الفضل العباس (ع) وصل می کند، خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
حرم امام حسین
یکی از مسئولین آستان مقدس حسینی درباره احداث تونل رابط حرم امام حسین (ع) به حرم حضرت عباس(ع) گفت: این پروژه یکی از مهمترین پروژه هایی است که در سال های آینده اجرایی می شود و از طریق این راه ، ارتباط از زیر زمین بین دو حرم مطهر برقرار می شود.

وی افزود: ورودی این تونل از خیابان روضتین واقع در غرب صحن حرم امام حسین(ع) و خروجی آن در قسمت جنوبی صحن باب القبه است و ورودی دیگر آن در باب القبله حرم حضرت عباس(ع) و خروجی دیگر آن در خیابان میثم تمار است. همچنین یک ورودی در منطقه باب طویریج و یک خروجی در باب بغداد قرار داده شده است.

بنابر به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، این مسئول اشاره کرد: این پروژه مساحت بزرگ و راه هایی را برای سهولت حرکت بین حرم امام حسین(ع) و حرم حضرت عباس(ع) به ویژه در زیارت های میلیونی فراهم می کند.

منطقه اطراف حرم امام حسین (ع) شاهد پروژه های توسعه ای است که مساحت آن به ۵۲ هزار متر می رسد و این بخش اول از پروژه راهبردی است که مساحت آن بیش از نیم میلیون متر مربع می باشد.

منبع: خبرگزاری شبستان
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.