تبیان، دستیار زندگی

رییس جمهوری اساسنامه ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور را ابلاغ کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر ارزانی گفت: اساسنامه ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست رییس جمهوری کشورمان و رییس این شورا ابلاغ شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
حجت اسلام حبیب‌رضا ارزانی

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر «حبیب‌رضا ارزانی» در گفت‌وگو با خبرنگار مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه اساسنامه ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی از سوی رییس جمهوری کشورمان و رییس این شورا ابلاغ شد، گفت: این اساسنامه دارای یک مقدمه، سه فصل، 20 ماده و 4 تبصره است.
وی افزود: اساسنامه ستاد عالی فرهنگی هنری مساجد کشور در جلسه 807 شورای عالی انقلاب فرهنگی در تاریخ 18 اردیبهشت‌ماه 97 به تصویب این شورا رسیده بود.

دبیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور اظهار کرد: با ابلاغ اساسنامه این ستاد در سوم دی ماه 97 از سوی رییس‌ جمهوری کشورمان و رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی، مصوبه 302 شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1371 درباره کانون‌های فرهنگی هنری مساجد منسوخ می شود.

وی در ادامه با تشکر ویژه از دکتر سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که تلاش‌های زیادی برای تصویب ابلاغ اساسنامه ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور کشیده بود، گفت: آقای وزیر صبح ساعت 8 و پنج دقیقه امروز صبح (16 دی‌ماه) شخصا با بنده تماس گرفتند و فرمودند به دلیل دغدغه ویژه‌ای که شما برای تصویب و ابلاغ اساسنامه داشتید تصمیم گرفتم شخصا و در این ساعت از روز خبر ابلاغ این اساسنامه را به شما برسانم.
ارزانی در ادامه با بیان اینکه با ابلاغ اساسنامه ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور برنامه‌های این ستاد و کانون‌های فرهنگی هنری منسجم‌تر می‌شود، خاطرنشان کرد: شورای سیاستگذاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور که در سال گذشته و پس از 25 سال، تشکیل شد پس از ابلاغ این اساسنامه بیش از گذشته می‌تواند موجب هم‌افزایی همه دستگاه‌های عضو این شورا شود.
وی در همین ارتباط گفت: ما با ابلاغ اساسنامه ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور می توانیم از ظرفیت ائمه جمعه، مدیران ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌ها، بسیج، ادارات اوقاف، سازمان تبلیغات اسلامی، نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها، استانداران و همه دستگاه‌ها و اشخاص عضو شورای هماهنگی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به منظور ارتقای نقش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سراسر کشور استفاده کنیم.
دبیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در پایان با تاکید بر اینکه با ابلاغ اساسنامه این ستاد شاهد انسجام بیشتری در برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری خواهیم بود، اظهار کرد: مهمترین دستاورد تصویب و ابلاغ اساسنامه ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، هویت‌بخشی به این کانون‌ها بود.

منبع: خبرگزاری شبستان
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.