تبیان، دستیار زندگی

زنان در اسلام موقعیت بسیار بالایی دارند

معاون رئیس مجلس علمای اندونزی گفت: در اسلام زنان موقعیت بسیار بالایی دارند و دارای نفوذ هستند. زن اولین مدرسه‌ای است که انسان‌ها را با هدایت قرآن شکل می‌دهد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کنگره زنان مسلمان اندونزی
دومین کنگره زنان مسلمان اندونزی با عنوان «پایداری خانواده در شکل‌گیری نسل‌های با کیفیت در عصر جهانی‌ شدن» روز گذشته جمعه ۱۴ دی‌ماه جاری در هتل گراند چِمپاکا جاکارتا برگزار شد.

در این کنگره لقمان حکیم وزیر دین اندونزی با اشاره به اهمیت پایداری خانواده در شکل‌گیری نسل‌های با کیفیت در عصر جهانی‌شدن گفت: وزارت دین، برنامه راهنمایی ازدواج و قبل از ازدواج را جدی گرفته است. جوانان ما نیاز به درک کامل در مورد ماهیت خانواده‌ دارند؛ وظایف پدر در برابر خانواده چیست، مسئولیت‌های مادر چیست، مفهوم کودک چیست، مفهوم کودک از دیدگاه دین چیست.

در ادامه زین التوحید معاون رئیس مجلس علمای اندونزی اظهار داشت، زنان در تاریخ خود دارای موقعیت مرکزی، هم در زندگی خانوادگی و هم در جامعه هستند. پتانسیل زنان بسیار بزرگ است و اگر بهینه‌سازی شود، موفقیت در توسعه ملی به‌ خصوص در توسعه منابع انسانی کسب خواهد شد.

وی افزود: شخصیت مادر یک‌ شکل اصلی در خانواده و جامعه است. در اسلام، زنان موقعیت بسیار بالایی دارند و دارای نفوذ هستند. او اولین مدرسه‌ای است که انسان‌ها را با هدایت قرآن شکل می‌دهد. خانواده باید خود را به‌ عنوان یک منبع از بهترین نمونه‌ها و بهترین مکان برای رشد و توسعه فرزندان خود قرار دهند.

سری مولیانی وزیر دارایی اندونزی بیان داشت: وجود نسل‌های با کیفیت برای مقابله با چالش‌های جهانی‌ شدن لازم است. نسل‌های با کیفیت آن‌هایی هستند که قادرند تکنولوژی را به‌ عنوان یک واقعیت بدون اینکه ارزش انسانی آن را از بین ببرند، ببینند. نسل‌های با کیفیت نیز آن‌هایی هستند که دانش و درک دارند. آن‌ها دارای ایمان و صداقت هستند، آن‌ها آمادگی برای مقابله با چالش‌های جهانی را دارند.
کنگره زنان مسلمان اندونزی
وی ادامه داد: نسل‌های با کیفیت آن‌هایی هستند که نه‌ تنها طلب می‌کنند و منتظر می‌مانند، بلکه آن‌ها به بخشی از راه‌حل تبدیل می‌شوند. شخصیت این نسل از اولین و اصلی‌ترین مدرسه یعنی خانواده تشکیل می‌شود، از گفت‌وگوی شوهر و همسر شروع می‌شود. بنابراین، نقش مادر در آموزش نسل‌ها مثل این بسیار مهم است.

سری مولیانی در پایان گفت: نقش ما زنان، سه برابر مهم‌تر از مردان است، یعنی ۳۰۰ درصد، زیرا زنان باردار می‌شوند، احساسات و اندیشه‌های آن‌ها، ذهن و احساسات فرزندان خود را شکل می‌دهند، آنچه مادران می‌خوانند و احساس می‌کنند، فرآیند تشکیل نسل‌ها است. این اولین شروع مهم است، اما این‌ یک فرآیند بدون وقفه است، پس‌ از اینکه فرزند در خانواده متولد شود، او وارد آموزش می‌شود که متوقف نمی‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.