تبیان، دستیار زندگی

پذیرش طلبه سطح ۳ مهدویت در چهار استان کشور

مرکز تخصصی مهدویت از بین طلاب برادر واجد شرایط از طریق مصاحبه برای سطح ۳ در حوزه‌­های علمیه قم، البرز، خوزستان و یزد پذیرش می‌پذیرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مهدویت
مرکز تخصصی مهدویت به منظور ترویج و تعمیق فرهنگ مهدویت و تربیت و پرورش نیروهای توانمند و متخصص در رشته تخصصی مهدویت، از بین طلاب برادر واجد شرایط از طریق مصاحبه برای سطح ۳ در حوزه‌­های علمیه قم، البرز، خوزستان و یزد پذیرش می‌پذیرد.

طلاب می‌توانند به مرکز تخصصی مهدویت واقع در خیابان شهداء (صفائیه)، کوچه ۲۲، بن‌بست شهید علیان، پلاک ۲۴ از ساعت ۹ تا ۱۲ مراجعه و یا برای کسب اطلاعات بیش‌تر می‌توانند با شماره تلفن ۳۷۸۴۱۴۴۰-۰۲۵ تماس بگیرند.

از شرایط برای ثبت‌نام داشتن حداکثر سن ۳۸ سال (سنوات پایه‌های بالاتر از سطح ۲ به حداکثر سن افزوده می‌شود. اتمام سطح ۲ (پایه نهم؛ کتبی و شفاهی) تا شروع نیم‌سال اول سال تحصیلی ۹۸-۹۹،‌ کسب امتیاز لازم در محاسبه نمرات دروس سطوح قبلی و موفقیت در مصاحبه علمی،‌ همچنین تعهد به رعایت مقررات آموزشی و انضباطی ذکر شده است.

فارغ‌التحصیلان سطح ۲ تخصصی کلام و فارغ‌التحصیلان دوره‌های کوتاه مدت و تربیت مربی معارف مهدویت جزو اولویت‌ها هستند.

اعطای مدرک تخصصی رسمی سطح سه از حوزه علمیه،‌ اولویت در ثبت نام سطح چهار مهدویت، معرفی به مراکز علمی، اعزام به همایش‌های مهدوی، پرداخت کمک هزینه تحصیلی، امکان تحصیل در مقاطع بالاتر، تدریس در آموزش‌های کوتاه‌مدت و تربیت مربی معارف مهدویت،‌ معافیت از برخی دروس عمومی حوزه علمیه و اعطای وام نوت‌بوک از جمله مزیت‌های این دوره ذکر شده است.

علاقه‌مندان برای ثبت‌نام علاوه بر تکمیل فرم ثبت‌نام،‌ عکس اسکن شده و واریز مبلغ ۵ هزار تومان می‌توانند از طریق سایت معاونت آموزش حوزه‌های علمیه www.howzeh-qom.ir ثبت‌نام خود را انجام دهند.

مصاحبه علمی در دو بخش عمومی شامل  قرآن و تفسیر در حد پایه ۷ تا ۹، فقه و اصول در حد پایه نهم حوزه و تاریخ در حد سیره پیشوایان و در بخش اختصاصی شامل «تلخیص الالهیات» آیت الله سبحانی، «بدایة المعارف» آیت الله خرازی (ج ۲، الفصل ­الثالث، از ابتدا تا ص ۱۸۵)،‌ «دادگستر جهان» آیت الله امینی،‌ نگین آفرینش (جلد اول) صورت می‌گیرد.

مهلت ثبت‌نام تا ۲۰ دی ماه جاری است و زمان مصاحبه علمی هم ۲۷ دی ماه جاری اعلام شده است.

منبع: خبرگزاری شبستان
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.