تبیان، دستیار زندگی

موشکافی تبیان از قصه های مورد علاقه کودکان

بخش کتاب و کتابخوانی وبسایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان، در گفت و گویی اختصاصی با مریم صادقیان امین؛ فعال عرصه کودک و نوجوان، در خصوص قصه های مورد علاقه کودکان امروزی به بحث و تبادل نظر پرداخته است.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : هومن بهلولی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مریم صادقیان امین
به گزارش روابط عمومی، مریم صادقیان امین در بخشی از صحبت های خود عنوان داشته است: «قصه‌ها از کودکی همراه من بودند و من از قصه‌ها تجربه‌های لذت بخشی داشتم. علاوه بر اینکه ارتباط خوبی هم با پدربزرگ و مادربزرگم به‌واسطه قصه‌گویی آن‌ها وجود داشت. یکی از افسوس‌های همیشگی‌ام مکتوب نکردن قصه‌هایی است که بارها از زبان آن‌ها شنیده‌ام. شاید باورکردنی نباشد اما وقتی برای بچه‌ها قصه می‌گویم، انگار پدربزرگم در حال تماشای من است و از این کاری که انجام می‌دهم، رضایت دارد. پدر و مادر من در کودکی برایم کتاب می‌خریدند و می‌خواندند و در بزرگ‌سالی هم همیشه مشوق من بودند. من با قصه و کتاب بزرگ‌شده‌ام و با کتاب خواندن دنیایی را تجربه می‌کنم یا باشخصیت‌هایی آشنا می‌شوم که ممکن است به آن‌ها دسترسی نداشته باشم.قصه برایم مهم است و دوست دارم بچه‌های امروز را هم در این تجربه دوست‌داشتنی سهیم کنم.»
علاقمندان می تواندد متن کامل مقاله: «بچه‌های امروز چه قصه‌هایی دوست دارند؟» را در بخش کتاب و کتابخوانی وبسایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان مشاهده کنند.