تبیان، دستیار زندگی

رهبر مسیحیان ارتدوکس سوریه: هر روز قرآن می‌خوانم

بطریک یازجی گفت: به عنوان یک رهبر مسیحی، علاقمندانه و هر روز، آیاتی از قرآن را می‌خوانم و از کتاب مقدس مسلمانان استفاده می‌کنم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مسیحیان ارتدوکس سوریه

«محمدهادی تسخیری» وابسته فرهنگی ایران در سوریه با بطریک یوحنا العاشر یازجی، رهبر مسیحیان ارتدوکس سوریه دیدار کرد. تسخیری در این دیدار میلاد حضرت مسیح(ع) و فرارسیدن سال نوی میلادی را تبریک گفت و از رهبر مسیحیان ارتدوکس سوریه برای شرکت در کنفرانس «امام رضا(ع) و گفت‌وگوی ادیان» در مشهد مقدس، دعوت کرد.

بطریک یازجی در این دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران از روز اول پیروزی بر عامل محبت و همزیستی مسالمت‌آمیز بین اتباع ادیان و مذاهب مختلف تأکید کرد و روابط حسنه با همه افراد که دارای اعتقادات و مذاهب مختلف بودند را برقرار کرد.  این همان چیزی است که دشمن صهیونیستی غاصب از آن می‌ترسد.

وی افزود: ما دشمنان مشترک داریم؛ مثلاً در این بحران سال‌های اخیر در سوریه و کشورهای منطقه، فقط مسلمانان هدف تروریست‌ها نبودند؛ بلکه مسیحیان نیز بسیار آسیب دیدند و کلیساهای آنها تخریب شد و شهدای فراوانی دادند.

بطریک یازجی همچنین در بخشی از سخنانش اظهار کرد: به عنوان یک رهبر مسیحی، علاقمندانه و هر روز، آیاتی از قرآن را می‌خوانم و از کتاب مقدس مسلمانان استفاده می‌کنم.

خبر دیگر از دمشق اینکه؛ محمدهادی تسخیری، وابسته فرهنگی کشورمان در سوریه در دیدار جداگانه‌ای با مار اغناطیوس افرام الثانی، رهبر بطریکیه السریان الارتدکس سوریه هم ملاقات کرد.

مار اغناطیوس افرام الثانی در این دیدار گفت: از تلاش‌های فراوان ایران برای کمک به سوریه در مدت جنگ‌ تکفیری‌ها علیه مردم سوریه، تشکر می‌کنیم.

وی تأکید کرد: تلاش ما این است که همانند گذشته، زندگی با محبت و برادرانه‌ای با سایر اتباع ادیان در سوریه داشته باشیم.

وی در ادامه ضمن بیان نقش تاریخی مسیحیان در سوریه بر همزیستی مسالمت‌آمیز بین طوایف مختلف در این کشور تأکید کرد.

گفتنی است؛ این دو دیدارها همراه با آیت‌الله طباطبایی، نماینده ولی فقیه در سوریه انجام گرفت.


منبع: مهر
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.