تبیان، دستیار زندگی

امروز هر موفقیتی در کشور به برکت وجود ولی فقیه است

حجت الاسلام خاتمی گفت: ولایت ستون پنجم دین و مهمترین آنها است، امروز هر موفقیت و آرامشی در کشور به برکت وجود ولی فقیه و اطاعت مردم از ایشان است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
حجت الاسلام خاتمی
حجت الاسلام والمسلمین «علی خاتمی» در مراسم دعای ندبه مهدیه تهران گفت: دین اسلام بر 5 اساس بنا شده است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه نخستین اساس و ستون دین اسلام نماز است، عنوان کرد: نماز نشانه، هویت و شناسنامه مسلمانی انسان است، درباره اهمیت نماز روایات زیادی وجود دارد، امام صادق(ع) درباره اهمیت نماز فرمودند روز قیامت نخستین چیزی که درباره آن از انسان سوال می‌شود نماز است.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی افزود: بر اساس روایات رسیده از ائمه معصومین(ع) روز قیامت هنگام حساب و کتاب اگر نماز انسان پذیرفته شود باقی اعمال او هم پذیرفته می‌شود، خداوند به نماز ما نیاز ندارد این ما هستیم که با نماز بندگی خود را به خداوند ثابت می‌کنیم.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه دومین ستون دین زکات است، اظهار کرد: در آیات و روایات هرجا از نماز صحبت شده زکات هم در کنار آن بوده است، اهمیت زکات در این است که عاملی برای گردش بهتر اقتصادی جامعه اسلامی است و نیاز نیازمندان جامعه را برطرف می‌کند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: هر کس منکر زکات باشد او منکر است، تمام دستورات اسلام بر اساس حکمت است اگر همه زکات خود را پرداخت کنند در جامعه اسلامی فقیر پیدا نمی‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با بیان اینکه ستون سوم دین روزه است، گفت: ادیان گذشته هم همچون اسلام روزه و نماز را داشتند.

وی با بیان اینکه چهارمین ستون دین جهاد است، ابراز کرد: اسلام به مسلمانان دستور داده است که با دشمنان دین جهاد کنند، مسلمانان با اجازه پیامبر(ص) وظیفه دارند برای آزادی انسان‌ها از اسارت به جهاد بپردازند، این جهاد برای مردان واجب است.

استاد حوزه علمیه افزود: در جهاد تدافعی همه احاد جامعه وظیفه دفاع دارند، حضرت زهرا(س) فرمودند خداوند جهاد را برای عزت مردم قرار داده است، امروز برخی سوال می‌کنند چرا ما در سوریه و عراق با دشمنان می‌جنگیم بر اساس فرمایش امیرمومنان امام علی(ع) باید گفت که هر کس با دشمن بیرون از شهر خود جنگ نکند و اجازه بدهد دشمن وارد شهر شده و آنجا با دشمن بجنگد ذلیل شده و شکست خواهد خورد.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب هم بر اساس همین فرمایش امیرمومنان امام علی(ع) فرمودند که اگر با دشمن در سوریه و عراق نجنگیم باید در تهران و سایر شهرهای ایران جنگ کنیم.

وی با بیان اینکه ولایت ستون پنجم دین است، گفت: بر اساس آیات قرآن کریم خدا، پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) ولی مسلمانان هستند، خداوند فرموده اگر مرا دوست دارید از پیامبر و جانشینان او اطاعت کنید، در دوران غیبت هم ما باید از ولی فقیه جامع‌الشرایط اطاعت کنیم فقیهی که عالم، عدل، مدبر، مدیر، شجاع باشد.

استاد حوزه علمیه افزود: درباره اهمیت اطاعت از ولی فقیه جامع الشرایط روایات عقلی و نقلی زیادی از ائمه معصومین(ع) به ما رسیده است، پس از پیروزی انقلاب اسلامی مردم کشورمان تابع ولی فقیه زمان ولایت طاغوت را رد کردند، امروز هر موفقیت و آرامشی در کشور ما به برکت وجود ولی فقیه و اطاعت مردم از ایشان است، مردم کشور افغانستان سال‌هاست که با دشمن می‌جنگند که پیروز شوند علت شکست آنها نبود ولایت است.

منبع: خبرگزاری شبستان


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.