تبیان، دستیار زندگی

پژوهشگر طب سنتی:

تجمع ویتامین در بدن بیماری‌زا است/ مصرف خودسرانه مکمل ممنوع

یک پژوهشگر طب سنتی با اشاره به اینکه مصرف ویتامین بیش از حد در بدن عوارض زیادی به همراه دارد،‌ گفت: مصرف مکمل باید با مشورت پزشک صورت گیرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
تجمع ویتامین در بدن بیماری‌زا است/ مصرف خودسرانه مکمل ممنوع
سیدمهدی میرغضنفری پژوهشگر طب سنتی در ارتباط با بایدهای و نبایدهای استفاده از مکمل‌های غذایی و ویتامین‌ها اظهار داشت: امروزه بسیاری از افراد به صورت خودسرانه انواع مکمل و ویتامین‌ها را استفاده می‌کنند که لازم است در این زمینه حتما با پزشک خود مشورت کنند.

وی افزود: ورزش نکردن‌، هوای آلوده، غذای خوب نخوردن و خوب غذا نخوردن، استرس، اختلال خواب و بیداری از جمله مشکلاتی است که بسیاری از افراد را گرفتار کرده و مشکلات گوارشی در آنها به همراه دارد.
این پژوهشگر طب سنتی با اشاره به اینکه اگر معده و دستگاه گوارش دچار اختلال باشد جذب مواد غذایی، ویتامین‌ها و انواع غذاها با مشکل مواجه می‌شود گفت: در گام نخست کمبود ویتامین در بدن باید علت آن شناسایی و سپس اقدام مناسب صورت گیرد بنابراین باید در این زمینه  حتما با پزشک مشورت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تجمع ویتامین‌ها در بدن به دلیل خودسرانه بیماری‌زا است و عوارض زیادی را می‌تواند به همراه داشته باشد بنابراین مصرف خودسرانه آن می تواند زیان آور باشد.
منبع: فارس
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.