تبیان، دستیار زندگی

نمونه‌برداری بوی نامطبوع تهران ادامه دارد

دیرکل دفتر پایش‌های فراگیر سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه اندازه‌گیری گازهای فرّار و آلی با کمک دستگاه‌های پرتابل انجام می‌شود، اعلام کرد:با توجه به احتمال اتساع این بو از محوطه ساختمان پلاسکو از این محوطه نیز نمونه‌برداری صورت گرفت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
محیط زیست
شینا انصاری مدیرکل دفتر پایش‌های فراگیر سازمان محیط زیست از همکاری دفتر پایش‌های فراگیر سازمان محیط زیست و اداره کل محیط زیست استان تهران و آزمایشگاههای معتمد برای بررسی منشا «بوی نامطبوع» روز چهارشنبه تهران خبر داد.

وی افزود: این همکاری به صورت یک برنامه فشرده در مناطقی از تهران که بوی نامطبوع استشمام و گزارش شده بود ادامه دارد.

مدیرکل دفتر پایش‌های فراگیر سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه اندازه‌گیری گازهای متداول محیطی به صورت آنلاین در ایستگاه‌های صورت خواهد گرفت، ابراز داشت: این پایش‌ها به صورت پرتابل خواهد بود.

انصاری اعلام کرد: با توجه به برخی گزارش‌های رسیده از احتمال اتساع این بو از محوطه ساختمان پلاسکو از این محوطه نیز نمونه برداری صورت گرفت.

وی ادامه داد: نمونه ‌برداری‌ها در منطقه جمهوری، انقلاب، تهرانپارس و حتی منطقه دو تهران نیز انجام شده است.

مدیرکل دفتر پایش‌های فراگیر سازمان محیط زیست با تاکید بر اینکه ممکن است منشا این بو از ترکیبات فرّار بوده باشد، گفت: با توجه به بارندگی‌ روز پنجشنبه در تهران ممکن است این ترکیبات از بین رفته باشند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا وزش باد از منطقه کهریزک می‌تواند منشا این بوی نامطبوع باشد نیز پاسخ داد: براساس وظیفه خود در دفتر پایش پارامترهایی مثل ترکیبات فرّار و گازهای آلی را بررسی می‌کنیم و با اتمام این بررسی‌ها نتایج از سوی اداره محیط زیست تهران اعلام خواهد شد.
منبع:خبرگزاری فارس