تبیان، دستیار زندگی

پیام راهپیمایی "مقاومت در برابر عادی‌سازی"

یک مسئول جنبش جهاد اسلامی فلسطین پیام راهپیمایی "مقاومت در برابر عادی‌سازی" برای امت عربی و اسلامی را تشریح کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کارشناس
داوود شهاب مسئول اطلاع‌رسانی جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت که شرکت گسترده شهروندان فلسطینی در چهل و یکمین راهپیمایی جمعه بازگشت تأکید بر مخالفت گسترده آنها با هرگونه رابطه با رژیم اشغالگر صهیونیستی است و این‌که عادی‌سازی رفتاری انحرافی خلاف فرهنگ امت و آگاهی آن است.

وی افزود: ما در راهپیمایی جمعه به نخبگان و جریان‌های عربی این پیام را دادیم که باید برای مخالفت با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و به انزوا کشاندن کسانی که به‌دنبال عادی‌سازی هستند حرکتی گسترده انجام بدهند.

شهاب گفت: فلسطینیان روزهای جمعه هر هفته رهسپار چادرهای بازگشت در مرزهای غزه خواهند شد و این راهپیمایی‌ها به برنامه هفتگی ما تبدیل شده است و این به‌منزله تقویت فرهنگ مقابله با دشمن و پایبندی به اصول و حقوق است.

این مسئول جهاد اسلامی فلسطین تأکید کرد که مشارکت پرشور و قوی فلسطینیان در راهپیمایی‌های بازگشت بیانگر مقاومت و به‌چالش کشیدن محاصره و تحریم‌ها است.

وی همچنین گفت: راهپیمایی‌های بازگشت و شکستن محاصره در ادامه مقاومت و پیروزی‌های درخشان در تاریخ ملت و امت ما است.

هزاران شهروند فلسطینی روز گذشته در چهل و یکمین جمعه راهپیمایی بازگشت در مرزهای شرقی غزه که اولین راهپیمایی بازگشت در سال جدید میلادی است، شرکت کردند.

بر اساس این گزارش نظامیان صهیونیستی برای متفرق کردن تظاهرات کنندگان به‌صورت گسترده به‌سمت آنها گازهای اشک‌آور و گلوله جنگی شلیک کردند که در پی آن ده‌ها تن زخمی شدند.

فلسطینی‌های ساکن نوار غزه از روز جمعه 30 مارس 2018 (10 فروردین) مصادف با چهل و دومین سالگرد روز زمین، راهپیمایی سالانه و مسالمت‌آمیز خود معروف به «راهپیمایی بازگشت» را آغاز کردند. آن‌ها در این راهپیمایی مردمی تلاش دارند بر قطعنامه 194 شورای امنیت سازمان ملل تأکید کنند، قطعنامه‌ای که در بند 11 آن بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمینشان اشاره می‌شود. از آن زمان تاکنون بیش از 240 فلسطینی به‌ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده و بیش از 24 هزار نفر نیز زخمی شده‌اند.
منبع:خبرگزاری تسنیم