تبیان، دستیار زندگی

نباید امور کشتی معطل بماند

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد معتقد است برای کسب موفقیت در میادین پیش رو، چاره ای جز جوانگرایی و البته حفظ باتجربه‌ها وجود ندارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 کشتی
غلامرضا محمدی در حاشیه برگزاری اردوی آماده سازی تیم ملی کشتی آزاد گفت: نخستین مرحله از رقابتهای انتخابی تیم ملی با توجه با اینکه اکثر ملی‌پوشان نامدار و سرشناس حضور نداشتند برگزار شد. البته این نفرات مجوز حضور در رقابتهای بین المللی جام تختی و همچنین تورنمنت های بین المللی آتی را داشتند نسبتا و نیازی به حضور آنان در انتخابی نبود.

وی تصریح کرد: در مجموع می توان این رقابتها را راضی کننده بخواند چراکه فرصتی بود برای کسانی که مجوز حضور در جام تختی را نداشتند و برای رقابتهای مرحله نهایی انتخابی تیم ملی باید مجوز می گرفتند. در نهایت نیز در هر وزن سه کشتی گیر برتر رقابتهای انتخابی با نظر کادر فنی مشخص شدند و مجوز حضوردر جام تختی را بدست آوردند.

محمدی در ادامه به لزوم جوانگرایی در تیم ملی اشاره کرد و گفت: ما برای موفقیت در میادین مهم از جمله المپیک ۲۰۲۰ توکیو ناچار به جوانگرایی هستیم.  چند که در کنار این جوانگرایی باید نفرات باتجربه و قدیمی را هم حفظ کنیم. طبیعتا احترام به این قهرمانان باسابقه و همچنین میدان دادن به جوانان باانگیزه و آینده دار می تواند به کشتی ما کمک کند.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد افزود: ما در حال حاضر اهداف کوتاه مدتی داریم که مهمترین آن  کسب نتیجه در المپیک ۲۰۲۰ توکیو خواهد بود. در همین رهگذر آزادکاران جوانی را در اردو داریم که با ۱۷- ۱۸ سال سن بسیار باانگیزه و امیدوارکننده کار می کنند. این اتفاق واقعا بی سابقه است و حضور این جوانان در کنار بزرگانی مثل رضا یزدانی، کمیل قاسمی، حسن رحیمی، سید احمد محمدی و پرویز هادی می تواند بسیار مفید و سازنده باشد.

وی ادامه داد: کار بسیار سختی را پیش رو داریم اما بسیار امیدوارم می توان با تلاش و کوشش و البته دعای خیر مردم به دستاوردهای موفقیت آمیزی رسید. من به جوانان اردونشین که پا به پای آزادکاران باتجربه و بزرگسال تمرین می کنند خیلی امیدوار هستم. این نفرات به تازگی از رده نوجوانان به جوانان آمدند و من هم دو سال با این بچه ها کار کردم. این موضوع نویدبخش روزهای خوب و درخشانی است به شرطی که صبور باشیم و حمایت شویم.

محمدی به تاخیر در برگزاری مجمع عمومی فدراسیون کشتی هم اشاره کرد و گفت: اگر من و محمد بنا در این برهه از زمان وارد گود شدیم مطمئنا تکلیف دانستیم تا این مسئولیت سنگین را قبول کنیم. چون کشتی به ما نیاز داشت و نباید امور کشتی معطل می ماند، اما متاسفانه اتفاقاتی در حال رخ دادن است که خوشایند و زیبنده ورزش اول کشور نیست. امیدورام این ارامش نسبی که هم اکنون بر کشتی حاکم شده همچنان حفظ شود و کشتی همچنان با حمایت وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک همراه باشد.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در پایان به برخی حواشی اخیر هم اشاره کرد و افزود: به هیچ عنوان از گزینه خاصی برای ریاست فدراسیون کشتی حمیات نکرده و نمی کنم. من اگر تاکید و اصرار بر برگزاری مجمع عمومی دارم به این دلیل است که کشتی نباید بلاتکلیف بماند.

ما به آرامش نیاز داریم و کشتی گیران اردونشین باید در فضایی مطمئن و مطلوب به آماده سازی بپردازند. ضمن اینکه من هیچگاه بدنبال پست و مقام نبودم و همواره برای کمک به کشتی و خوشحال کردن مردم کشورمان پای به عرصه گذاشته ام. من مدیون کشتی هستم و باید تا جایی که می توانم برای رشد و اعتلای این رشته افتخارآفرین تلاش کنم.
منبع:خبرگزاری مهر