تبیان، دستیار زندگی

مقابله با بدحجابی و بی‌حجابی تنها یک تکلیف شرعی نیست

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: مقابله با بدحجابی و بی‌حجابی تنها یک تکلیف شرعی نیست بلکه باید بدانیم که این موضوع فساد اخلاقی جوانان را به همراه داشته و موجب متلاشی شدن خانواده ها و افزایش ارتباطات نامشروع و ارتکاب جنایات را به دنبال خواهد داشت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مکارم شیرازی

«آیت الله ناصر مکارم شیرازی» امروز (چهارشنبه 12 دی) در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به وضعیت بدحجابی گفت: جمعی از روحانیون و مردم متدین شهر قم نگرانی خود را از این موضوع اعلام کردند و دستگاه ‌های مسئول خواسته اند که تا نسبت به وضعیت حجاب در استان اهتمام بیشتری داشته باشند.
«مرجع تقلید جهان تشیع» تصریح کرد: مقابله با بدحجابی و بی حجابی تنها یک تکلیف شرعی نیست بلکه باید بدانیم که این موضوع فساد اخلاقی جوانان را به همراه داشته و موجب متلاشی شدن خانواده ها و افزایش ارتباطات نامشروع و ارتکاب جنایات را به دنبال خواهد داشت.
وی تاکید کرد: حجاب علاوه بر تکلیف شرعی، یک وظیفه اجتماعی است و باید بدانیم که بی حجابی و ارتباط های نامشروع موجب ناامنی در جامعه خواهد شد.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: مسئولان باید موضوع حجاب را امری امنیتی، اجتماعی و قضایی قلمداد کنند و دولت نیز باید این موضوع را از خود آغاز کرده و بانوان کارمند در ادارات مکلف به رعایت حجاب شرعی هستند.

این مرجع تقلید با اشاره به لزوم احترام به بزرگترها گفت: جوانان باید حرمت بزرگترها را بگیرند و تجربیات آنها استفاده کنند و این کار موجب گسترش محبت خواهد شد.

وی به لزوم گسترش امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اشاره کرد و گفت: این موضوع یکی از امتیازهای دین مبین اسلام است و در اصل هشتم قانون اساسی هم به این موضوع تاکید شده و نباید به فراموشی سپرده شود.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به تلاش های دشمنان برای ضربه زدن به جایگاه امر به معروف و نهی از منکر گفت: دشمنان از این امر تفسیر نادرست کرده و امر به معروف را خشونت معرفی می کنند، در صورتی که این امر خشونت نیست و امر به معروف در کمال احترام به فرد گفته می شود.
منبع: خبرگزاری شبستان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.