تبیان، دستیار زندگی

دریافت ایده‌های مسجدی اقدامی مبارک برای عمران مساجد است

مدیر سایت باشگاه ایده پردازان مسجدی با اشاره به فراخوان ایده های مسجدی، گفت: دریافت ایده های مسجدی اقدام مبارکی در جهت آماده سازی عمران و آبادانی مساجد است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
فراخوان ایده های مسجدی فام
«حجت الاسلام حسین نظری» در نشست خبری ششمین فراخوان ایده های مسجدی(فام۶) در رابطه با فعالیت باشگاه ایده پردازان مسجدی گفت: این باشگاه در فضای مجازی کار فرهنگی با محوریت و آبادانی مساجد را مدنظر قرار داده است.

وی اظهار کرد: فعالیت در عرصه فرهنگ در فضای مجازی قدمت زیادی ندارد و به همین میزان نسبت به حوزه دین بویژه مسجد کمتر است و راه اندازی این باشگاه برای دریافت ایده ها اقدام مبارکی برای آماده سازی عمران و آبادانی مساجد است زیرا که عمران و آبادانی مساجد فقط به محیط فیزیکی مساجد نیست هر حرکتی  می‌تواند مسجد را به رشد و تعالی برساند.
مدیر سایت باشگاه ایده پردازان مسجدی اظهار کرد: ابتدا ایده ها تنها در بانک فقط ذخیره ایده بود، اما اکنون فعالان حوزه مساجد می‌تواند در قالب متن، تصویر و فیلم از این باشگاه ایده‌هایی را دریافت کنند و مساجد می توانند اقداماتشان را در این باشگاه ثبت و از ایده‌ها و تجربیات دیگران استفاده کند و یا مطالب خود را در قالب متن تصویر یا فیلم برای سایرین عرضه کنند.

نظری با اشاره به اینکه تاکنون دو هزار ایده و کلیپ در این سایت بارگذاری شده است، گفت: افرادی که ایده پرداز هستند و یا تجربه‌ای در عرصه فعالیتهای مسجدی دارند، می‌تواند فرم‌هایی که در سایت بارگذاری شده را انتخاب کنند و براساس آن ایده‌ها ونظرات خود را ثبت کنند.
وی با اشاره به اینکه در فراخوان ششم به دنبال این نبودیم که افراد در یک مقطع زمانی فقط به موضوع مسجد بپردازند، اظهار کرد: در فراخوان ششم تلاش ما در این راستا بود که نیازهای روزانه مساجد نیز مورد توجه قرار گیرد. در فاز ۴ و ۵ (فراخوان ایده‌های مسجدی) فقط به موضوع غدیر و رمضان پرداخته  و کتابی با عنوان «شال سبز» برای مخاطبان منتشر شد، ولی در فراخوان ششم در صدد این هستیم که به صورت روزانه افراد بتواند از این باشگاه ایده بگیرند
نظری گفت: به عنوان مثال مسجدی که می‌خواهد در برگزاری جشن تکلیف، یادواره شهدا، حضور جوانان در مساجد برنامه‌ای داشته باشد، می‌تواند از صاحبان فکر و اندیشه که در این سایت مطلب و یا ایده‌ای داده‌اند کمک دریافت کنند. همچنین این باشگاه از طریق سایت، پیام رسان‌های داخلی و اینستاگرام قابل مشاهده است.
مدیر مسئول باشگاه ایده پردازان به محورهای نه گانه فراخوان ششم ایده های مسجدی اشاره کرد گفت: مسجد ونهضت قرآنی (برخاسته از کارکرد عبادی و معرفتی مساجد)، مسجد برقرار، مسجد و مدرسه (کارکرد تربیتی مسجد)، مسجد و خانواده، مسجد واقتصاد مقاومتی، مسجد و کودک و نوجوان، مسجد و بانوان، مسجد و آسیب‌های اجتماعی، مسجد و مشارکت سیاسی از جمله این محورها است.
وی به جوایز این جشنواره اشاره و خاطر نشان کرد: در این زمینه جوایز معنوی همچون کمک هزینه عتبات عالیات ومشهد مقدس در نظر گرفته‌ شده است همچنین اگر ایده‌ای در خور باشد، مورد حمایت مرکز رسیدگی به امور مساجد قرار می‌گیرد.
مدیر مسئول باشگاه ایده پردازان مسجدی اظهار کرد: سایت باشگاه ایده پردازان مسجدی  masjedidea.ir  برای علاقمندان این حوزه قابل دسترسی است.

منبع: خبرگزاری شبستان
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.