تبیان، دستیار زندگی

با چه بودجه‌ای می‌توان در آرارات خانه رهن کرد؟

آرارات محله قدیمی است که سال‌های زیادی به دلیل تمرکز ارامنه در آن، به عنوان محله ارمنی‌ها شهرت پیدا کرده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آرارات

محله آرارات به دلیل نزدیکی به خیابان ونک و همچنین به خاطر داشتن باغ‌های سرسبزی که شاخه‌هایشان سایه‌بانی روی پیاده‌روها شده از قیمت بالایی برخوردار است. با رهن خانه در آرارات از یک سو به باشگاه انقلاب و نمایشگاه بین‌المللی دسترسی دارید و از سوی دیگر به مراکز خریدی که در خیابان ونک واقع شده‌اند. برای همین باید شمال آرارات را یک محدوده مسکونی نسبتاً خلوت در کنار مجموعه‌های تجاری و اقتصادی شلوغ این منطقه دانست. این موضوع باعث می‌شود که روزها خیابان‌هایش شلوغ‌تر از شب‌ها باشد. وجه مثبت آن این است که برای تأمین نیازهای رفاهی در آرارات مشکل دسترسی وجود ندارد. تاکسی‌های ونک از خیابان خدامی تا ده‌ونک همه مسیرهای دسترسی را پوشش می‌دهند. آرارات یک محله بکر برای زندگی کردن افرادی است که نه می‌توانند قید زندگی شهری را بزنند و نه توان زندگی مکانیکی کلان‌شهرها را دارند. با تمام این توصیفات باید خود را برای یک قیمت بالا آماده کنید.

پیدا کردن خانه در محله آرارات از یک طرف کار آسانی به نظر می‌آید. چرا که محله‌ای قدیمی و پر از خانه‌های حیاط دار است. اما سکنه آن به خاطر وابستگی به این محله اشتیاقی به اجاره دادن خانه هایشان نشان نمی‌دهند. همین باعث می‌شود که قیمت خانه حیاط دار کمی افزایش یابد. یک خانه حیاط دار دویست متری در شیخ بهایی شمالی و نزدیک به آرارات را با 80 میلیون تومان رهن و ماهانه هشت میلیون تومان می‌شود اجاره کرد. ویلای 200 متری دوبلکس دیگری نیز در شهرک سئول با 100 میلیون تومان رهن و ماهانه هشت میلیون تومان اجاره آگهی شده است. رهن کامل خانه ویلایی دیگری در این محله متری دو میلیون تومان و قیمت رهن آپارتمان تقریباً دو برابر این قیمت است. متراژ بالای خانه‌های ویلایی و عمر بالای بنای آن باعث می‌شود که قیمت آن به گرانی آپارتمان‌های این محله نباشد.

در آرارات اگرچه نشانه زمین‌های زراعی از بین رفته اما هنوز درخت گردو و خرمالو در حیاط‌ خانه‌های قدیمی‌اش وجود دارد. همین چند درخت آرارات را به محله‌ای ویلایی هم تبدیل می‌کند. یکی از آگهی‌های دیوار برای رهن خانه در آرارات نشان می‌دهد که با 180 میلیون تومان پول پیش و ماهانه 12 میلیون تومان اجاره می‌توان خانه ویلایی را وسط شهر تهران پیدا کرد.

قیمت خانه در همه خیابان‌های آرارات شبیه به هم نیست. خانه‌هایی که در کوچه‌های منتهی به خیابان آفتاب هستند گران‌تر هستند. خیابان مهتاب از این مراکز تجاری فاصله بیشتری دارد و یکی از خیابان‌های معروف آن است. برای رهن خانه در آپارات حتماً به گزینه پارکینگ توجه کنید. به علت تجاری بودن خیابان‌های اطراف خیابان همیشه شلوغ است و برای یافتن جای پاک آن‌قدر باید دور بزنید تا شاید شانس همراهتان شود.

با وجود همه توصیفات محاسن آرارات این محله کمبودهایی هم دارد. برای مثال ساکنان آن برای خرید از تره‌بار باید به محلات دیگر بروند. چراکه در خود آرارات میدان تره‌بار وجود ندارد. ترافیک در خیابان آفتاب نیز مزاحمتی برای ساکنان این خیابان است. پس بهتر است اگر به رهن خانه در آرارات فکر می‌کند از مراکز تجاری فاصله بگیرید.

منبع : ویرلن