تبیان، دستیار زندگی

آشنایی با محله دردشت در تهران

خیابان دردشت از جمله خیابان‌های قدیمی تهران است که بسیاری از ما تنها با نام آن آشنایی داریم و شاید دقیقا ندانیم این خیابان در کجای تهران قرار دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در دشت

دردشت چه امکاناتی دارد و اصولا وضعیت خرید آپارتمان در دردشت به چه صورت است. در این گزارش به معرفی این محله می‌پردازیم.

آشنایی با دردشت

دردشت از خیابان‌‌هایی است که در شرق پایتخت قرار دارد. این محله که جزو محله بزرگ نارمک محسوب می‌شود. این خیابان در منطقه 8 شهرداری تهران واقع شده و از غرب به خیابان جانبازان غربی، از شرق به بزرگراه شهید باقری، از شمال به بزرگراه رسالت و از جنوب به بلوار شهید ثانی منتهی می‌شود. اگر با محله نارمک آشنایی چندانی ندارید خوب است بدانید که نارمک یکی از قدیمی‌ترین مناطق تهران است که درگذشته به ده نارمک مشهور بوده و دارای 100 میدان سر سبز است که میدان هفت حوض اصلی‌ترین آنهاست. محله نارمک از شمال و جنوب به خیابان آیت و از شرق به غرب به خیابان گلبرگ متصل است.

اگر تمایل به رهن و اجاره آپارتمان در دردشت دارید، حتما اطلاع از اینکه دسترسی این خیابان به بزرگراه‌ها و سایر مناطق تهران مناسب است، برایتان رضایت بخش خواهد بود. دردشت با بزرگراه‌های شهید باقری، رسالت، امام علی (ع) و همچنین خیابان‌ بزرگ و طویل دماوند دسترسی خوبی دارد. 

امکانات دردشت

ابتدا باید بگوییم که خرید خانه در دردشت به نسبت امکاناتی که دارد و در مقایسه با سایر مناطق تهران با همین امکانات، مناسب و مقرون به صرفه است. از دسترسی به بزرگراه‌های اصلی شهر گفتیم خوب است از سایر امکانات دردشت هم بگوییم، این خیابان دارای درمانگاه شبانه روزی شهرداری منطقه 8، کلینیک تخصصی کودکان و پایگاه اورژانس حمزه لویی است و با بیمارستان‌های سرسبز، قمر بنی هاشم و بیمارستان رسالت  فاصله کمی دارد.
در این محله مساجدی مثل امام رضا (ع) و امام حسن مجتبی (ع) ساخته شده‌اند، همچنین دردشت دارای مدارس و مراکز آموزشی متعددی هم هست تا اهالی این خیابان از بابت آموزش فرزندان‌شان خیال‌شان آسوده باشد.
از دیگر امکانات خیابان قدیمی دردشت می‌توان به ورزشگاه‌ها و فروشگاه‌های متعدد خدماتی و مراکز تهیه مواد غذایی و پوشاک اشاره کرد بطوریکه با مراجعه به خیابان فرعی و خیابان اصلی می‌توان آنچه که مدنظر هست را پیدا کرد و با کمی فاصله به میدان هفت حوض و مراکز خرید متعدد آن مراجعه کرد.
از دیگر نکات مثبت این خیابان می‌توان به فاصله نزدیک آن با دانشگاه علم و صنعت گفت بطوریکه اگر دانشجو این دانشگاه باشید و یا در این دانشگاه تدریس کنید و یا به طور کلی مشغول به کار باشید، دردشت از جمله محل‌هایی است که می‌توانید خانه مناسبی در آن پیدا کنید تا با دانشگاه نزدیک باشد. علاوه بر همه اینها، دردشت دارای فضاهای سبز مختلفی است تا بتوانید بعد از ظهرهای خود را در این فضاها بگذارنید و به تماشای بازی کودکان و گفتگوی بزرگسالان بپردازید.

ساکنین دردشت برای رفت و آمد به سایر نقاط شهر می‌توانند علاوه بر تاکسی و اتوبوس از مترو هم استفاده کنند، بطوریکه دردشت با پایانه شرق اتوبوس و مترو که در خیابان رسالت قرار دارد، فاصله کمی دارد.


منبع: ویرلن