تبیان، دستیار زندگی

«بامداد بشریت» به چاپ دوازدهم رسید

کتاب «بامداد بشریت»، شامل مجموعه ای از پرسش‌ها و پاسخ ها پیرامون امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) توسط انتشارات کتاب جمکران به چاپ دوازدهم رسید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کتاب بامداد بشریت
کتاب «بامداد بشریت» اثر «محمدجواد مروجی طبسی» شامل مجموعه ای از پرسش‌ها و پاسخ ها پیرامون امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) به تازگی توسط انتشارات کتاب جمکران به چاپ دوازدهم رسیده است.

این کتاب شامل ۴۳ پرسش و پاسخ درباره امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه) و مسئله مهدویت است. این پرسش و پاسخ ها به ترتیب درباره اعتقاد به مهدویت، میلاد منجی بشریت(عج)، راز طول عمر، فلسفه غیبت، نشانه های ظهور، ویژگی های امام زمان(عج)، دولت جهانی مهدوی، یاران امام مهدی(عج) در دوران غیبت، ظهور دشمنان امام زمان(عج) هستند.

نویسنده کتاب، مسئله مهدویت را از ناب‌ترین اندیشه‌های اسلامی و برگرفته از قرآن می‌داند و بر این اساس، تبیین جوانب و شبهه زدایی از اذهان اندیشمندان و جوانان را در این خصوص لازم شمرده است.

مطالب کتاب «بامداد بشریت» عمدتا بر محور روایات و احادیث منقول از پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) و ائمه اهل بیت (علیهم السلام) سامان یافته و جنبه نقلی دارد و جز در مواردی بسیار معدود و مختصر، از ارائه هرگونه تحلیلی خودداری شده است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:
«هر مکتب و نظامی برای تبیین اصول و مبانی اعتقادی و آرمانی خود، نیازمند تبلیغات است و از این راه، به گسترش حیطه نفوذ خود دست می‌یابد. در طول تاریخ، تنها اندیشه‌هایی به جا مانده و به دست نسل‌های بعد رسیده است که از بهترین، مؤثرترین و پر نفوذترین شیوه‌های پیام رسانی برخوردار بوده‌اند.

در دنیای کنونی که همه چیز در اثر پیشرفت تمدن بشری چهره خود را تغییر داده و رشد چشمگیری یافته، تبلیغات از شیوه «سنتی» خارج و به یک دانش تبدیل شده است.

امروز دانشکده‌ها و سازمان‌های بزرگ و پیچیده که دارای بودجه‌های عظیم هستند، در راستای کارآمدی تبلیغات در زمینه‌های مختلف تجاری، سیاسی و عقیدتی، مشغول فعالیت هستند. اربابان رسانه‌های تبلیغاتی در جهان با استفاده از پیشرفته‌ترین ابزار، به تبلیغ فرهنگ استعماری خویش و حمله به باورهای کهن مخاطبان خود می پردازند. اکنون مرزبانان مرزهای عقیدتی برای پاسداری از فرهنگ اسلامی، نیازمند استفاده از ابزارهای نوین اطلاع رسانی و آگاهی از آخرین داده های اطلاعاتی هستند.

در شرایط کنونی که مردم انقلابی ایران با الهام از مکتب رهایی بخش اسلام، جامعه ای نوین بر اساس اندیشه های اسلامی بنا نهاده اند و تلاش گسترده ای را برای احیای ارزش های دینی آغاز کرده اند، شایسته است دانشمندان مسلمان با تمام توان خویش، به پیرایش اندیشه ها بپردازند و اسلام ناب محمدی را معرفی کنند.

سوگمندانه باید بپذیریم که بسیاری از خرافه ها و باورهای غلط هنوز ریشه در ذهن مردم مسلمان دارد. وظیفه دانشمندان است که شبهات را پاسخ بگویند و چهره حقیقی دین را به تصویر بکشند.»

گفتنی است، چاپ دوازدهم این کتاب با ۱۶۰ صفحه و قیمت ۹ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه شده است.

منبع: خبرگزاری شبستان
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.