تبیان، دستیار زندگی

چشم انداز انقلاب

قائم مقام شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درمورد چشم‌انداز نظام جمهوری اسلامی گفت:با پیروی مخلصانه از مقام معظم رهبری، به شرط کنار گذاشتن تنگ نظری در حکومت و مراعات شایسته سالاری با گماردن افراد درست در جایگاه درست و برخورد هوشمندانه با تباهی‌ها چشم‌انداز بسیار روشن است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
میرسلیم
سیدمصطفی میرسلیم نائب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در پاسخ به سوالی پیرامون آنچه از رژیم پهلوی به جا ماند، اظهار داشت: آنچه در دوران پهلوى رخداد مهیا شدن کشور برای ایفای وظایفی بود که استکبار در منطقه برایش تعریف کرده بود.

قائم مقام شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی افزود: کشوری که به درجۀ ژاندارمی منطقه در خدمت به اربابی همچون آمریکا نائل آمده بود؛ آن پنجاه و هفت سال فرآیندى طى کرد که منجر شد به پدیدار شدن طاغوت شد.

میرسلیم در این خصوص به اسلام‌زدایی تدریجی حتى با تحریف تاریخ، ادارۀ امور جاری کشور با استفاده از عوائد حاصل از فروش نفت خام، تاراج منابع با استخراج غیر صیانتی، رواج خودروسازى با صنعت هم‌بندی به اتکاء تفاله‌های ورشکسته شرکت تالبوت انگلیسی اشاره کرده و تبعات دیرپای آن را نام برده و اظهار داشت: آغاز ترک روستاها و حاشیه‌نشینی در حلبی آبادها و به دنبال آن  محرومیت‌ها، ضایع شدن قابلیت‌های کشاورزی؛آغاز تاراج جنگل‌ها، سقوط فرهنگی با رواج ابتذال و بی‌بند و باری و فحشای علنى،‌ ناهماهنگی کلان به دلیل عدم پیوند بین آموزش عالى و نیازهای بخش‌هاى صنعت و کشاورزی و خدمات نیز از آثار ثانویه اقدامات سوء رژیم پهلوی بود.

وی با طرح این سوال که انقلاب در چهل سال گذشته چه ثمراتی داشته است، اظهار داشت: این چهل سال مرهون فداکاری‌های سال‌های قبل از آن به‌ویژه از قیام ١٥ خرداد ١٣٤٢ است. گرامى است که یاد شهدای قبل از انقلاب و یاد امام و به پاخاستن مردم با تبعیت از امام خمینی را به یادآوریم و باید استقرار نظام جمهوری اسلامی و همه‌پرسی آن را یادآور باشیم.

قائم مقام شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: تدوین و تصویب قانون اساسی و همه‌پرسی آن، قطع وابستگی اسارت‌بار به آمریکا پس از افشا شدن توطئه‌هایى که در سفارت آمریکا انجام مى گرفت را قدر بدانیم و سپس به اهمیت برگزارى سالم اولین دوره انتخابات ریاست جمهوری و مجلس توجه کنیم. 

وی در پاسخ به سوال دیگری با این عنوان که آینده انقلاب به چه شکل خواهد بود اظهار داشت: برکت انقلاب از لطف الهی است و دوام این لطف وابسته است به دوام برادری ما با یکدیگر.

میرسلیم با بیان اینکه انقلاب اسلامی الهام گرفته از مسائل اقتصادی نبود ولی بر فرآیندهای اقتصادی حاکم بر کشور، به عنوان یکی از ابعاد وابستگی کشور در دوران طاغوت، مؤثر بود اظهار داشت:‌ انقلاب اسلامی غل و زنجیر اسارت و وابستگی به استکبار را از دست و پای مردم گشود، اسارتی که حتی افکار  را هم متأثر کرده بود.

قائم مقام شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درخصوص وضعیت اقتصادی مردم در دهه منتهی به انقلاب اظهار داشت: جمعیت کشور در 1350 بالغ بر حدود سی میلیون نفر بود که تقریباً 70درصد آن روستایی و 30درصد آن شهری بودند. خودکفایی روستایی رخت بربست. آرد مورد نیاز روستا از گندم وارداتی تأمین می‌شد.

میرسلیم به برخی بحث‌ها پیرامون تاثر کشورهای بیگانه چون انگلیس و آمریکا بر پیروزی انقلاب اظهار داشت: ظلم‌های آنها باعث تشدید اعتراضات و تسریع پیروزی انقلاب شد. آنها از ریشه‌های اعتقادی این انقلاب کلا غفلت کرده بودند، البته بعد از پیروزی انقلاب مطالعات دقیق و عمیقی را دربارۀ تشیع و خلق و خوی ایرانیان آغاز کردند و ده‌ها مؤسسه پژوهشی و شبکه‌های متعدد رسانه‌ای را ایجاد و پشتیبانی کردند و می‌کنند تا به خیال خام خود آب رفته را به جوی بازگردانند.

وی درخصوص دلیل پیاده شدن افرادی چون بنی صدر از قطار انقلاب اظهار داشت: بنی‌صدر در متن انقلاب اسلامی نبود و دستی از خارج بر آتش داشت. تصور او از مبانی مردمی و اعتقادی ناقص بود و تشخیص او نسبت به جایگاه امام در دل مردم غلط و گمراه کننده بود؛ او نخواست ارکان داخلی انقلاب را به رسمیت بشناسد و گرفتار عجب و کبر و آسیبی شد که خود شارح آن بود. بنی صدر لنگان لنگان خود را به قطار انقلاب رساند اما از آن پرت شد!

میرسلیم درخصوص میزان تحقق شعارهای انقلاب نیز تصریح کرد: شعارهای اصلی که به استقلال سیاسی برمی‌گردد محقق شده است البته هزینه‌های هنگفتی هم برای آن پرداخت شده که امید است نسل‌های آینده قدر آن را بدانند. اهداف فرهنگی تا حدودی محقق شده اما تعمیق نیافته است و با شبیخون فرهنگی غرب و لشگر عظیمی که برپا داشته است(ابزارهای سمعی و بصری ، رسانه‌های مختلف از جمله ماهواره، شبکه اطلاع رسانی بین المللی، فضای مجازی) تهدید می‌شود.

قائم مقام شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه از لحاظ عدالت اجتماعی شعارهای خوبی داده شده اما عملا جامعۀ ما از ناهنجاری‌های متعدد اجتماعی رنج می‌برد، گفت: با این که مقدار بسیار زیادی از اعتباراتی که باید برای پیشرفت کشور صرف می‌شد به ترمیم خرابی‌های جنگ و بعضا طرح‌هایی که برخوردار از پشتوانه قوی کارشناسی نبوده اختصاص یافته است و مانع حرکت به سمت اهداف چشم‌انداز بیست ساله شده است، در مجموع ضریب جینی که نشان‌دهندۀ نابرابری اجتماعی است از رقم 50 قبل انقلاب به 38 کاهش یافته است؛ همچنین کمیتۀ امداد در رسیدگی به محرومان بسیار فعال بوده و هست.

 وی درمورد جایگاه جمهوری اسلامی ایران در جهان گفت: این موضوع البته به مفهوم پیشرفت و تلقی که ما از آن داریم برمی گردد. اما آنچه را در اهداف چشم انداز بیست ساله پیش بینی می‌کردیم نتوانسته‌ایم محقق کنیم.

قائم مقام شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درمورد چشم‌انداز نظام جمهوری اسلامی نیز خاطرنشان کرد: با عنایت و لطف الهی و با تبعیت از دستور خدا و پیامبر اکرم(ص) و پیروی مخلصانه از مقام معظم رهبری، به شرط کنار گذاشتن تنگ نظری در حکومت و مراعات شایسته‌سالاری با گماردن افراد درست در جایگاه درست و برخورد هوشیارانه و هوشمندانه با تباهی‌ها چشم‌انداز بسیار روشن است.
منبع:خبرگزاری فارس