تبیان، دستیار زندگی

پرورش خلاقیت کودکان با این کتاب

اولین اثر از مجموعه «قصه، فکر، گفت‌وگو» با عنوان «چه هوایی را دوست داری؟» برای گروه سنی الف منتشر شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چه هوایی را دوست داری؟

«چه هوایی را دوست داری؟»، نوشته زهره پریرخ از مجموعه کتاب‌های قصه، فکر، گفت‌وگو از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر و روانه بازار کتاب شد.

نویسنده در این اثر تلاش دارد تا با استفاده از تصویر، کودک را همراه خود کرده و در روند داستان مشارکت دهد. این کتاب که برای گروه سنی «الف» منتشر شده، داستان گربه و گوسفندی را روایت می‌کند که باریدن باران برنامه‌های آنها را به هم ریخته است، اما قورباغه‌ها از این ماجرا راضی‌اند و ... .

مجموعه قصه، فکر، گفت‌وگو تلاش دارد تا با مشارکت دادن کودک، خلاقیت را در مخاطب افزایش دهد؛ از این رو نویسنده در پایان کتاب پیشنهاداتی به والدین برای تحقق این هدف ارائه داده است. کتابخوانی دسته‌جمعی به همراه کودک و والدین، ایجاد فضای امن برای ابراز احساسات و ایده‌های کودکان، ایجاد جریان خلاق گفت‌وگو توسط والدین و یا مربی از جمله پیشنهاداتی است که در این اثر مطرح می‌شود.

در پایان این کتاب نیز از کودک خواسته شده تا داستانی درباره آنچه دوست ندارد، بنویسد. همچنین پرسش‌هایی در انتهای داستان مطرح شده تا کودک با پاسخگویی به آنها، بیشتر با داستان و هدف آن همراه شود.

انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این اثر را در سه هزار نسخه و به قیمت 10 هزار تومان منتشر کرده است.


منبع: تسنیم