تبیان، دستیار زندگی

10 سریال عاشقانه از نگاه تبیان

بخش سینما و تلویزیون وبسایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان، با انتشار ویژه نامه تاریخ به زبان عشق» به معرفی 10 سریال عاشقانه تولیدات صدا و سیما و شبکه نمایش خانگی پرداخته است:
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : هومن بهلولی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
عاشقانه های تاریخی
به گراش روابط عمومی، احمد رنجبر در متن این ویژه نامه با معرفی سریال هایی همچون: شب دهم، مدار صفر درجه، شهرزاد، رعنا، پروانه و ارمغان تاریکی، به معرفی آنها و همچنین رویات داستان های این سریال ها پرداخته است.
در بخشی از متن این ویژه نامه می خوانیم: «جلیل سامان با ساخت یک سه‌گانه عاشقانه تاریخی با محور گروهک منافقین نام خود را به‌عنوان کارگردانی دغدغه مند و البته کار بلد جا انداخته. نکته جالب درباره ساخته‌های سامان حضور پررنگ عشق در دل درام است. از آن‌سو فضایی که سامان در سریال‌هایش ترسیم می‌کند به‌قدری باورپذیر است که گویی مخاطب به تاریخ سفر می‌کند. قصه «ارمغان تاریکی» اولین قسمت از سه‌گانه سامان، مربوط به سال‌های ۶۱ تا ۷۵ است. داستان این سریال درباره دانشجوی عکاسی به نام مجید (آرش مجیدی) است که در اوایل انقلاب جذب یکی از سازمان‌های سیاسی شده و به دلیل هوش و ذکاوت خود مورداطمینان قرار می‌گیر‌د، به همین دلیل به او مأموریت مهمی واگذار می‌شود. مجید در حین عملیات موظف به برقراری ارتباط با سارا (لیلا زارع) است تا از طریق او به اطلاعات محرمانه دست پیدا کند. رابطه‌ای عاطفی میان او و مهری شکل می‌گیرد که مسیر داستان را تغییر می‌دهد. این خط عشقی قلابی بود که خیلی از بیننده‌ها را به داستان تاریخی سریال وصل می‌کرد.»
علاقمندان می توانند متن کامل مقاله اینترنتی «تاریخ به زبان عشق» را در بخش سینما و تلویزیون وبسایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان مطالعه کنند.