تبیان، دستیار زندگی

آموزش رفع خطای ۴۰۶ Not Acceptable

ممکن است خطاهای زیادی در هنگام مشاهده وب سایت ها و یا هنگام کار کردن مدیر سایت بر روی سایت خود پیش بیاید و از متداول ترین این خطاها ۴۰۶ Error – Not Acceptable است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
آموزش رفع خطای ۴۰۶ not acceptable
۴۰۶ Error Not Acceptable چیست؟
ابتدا مرورگر درخواستی را برای نمایش اطلاعات به سرور ارسال می کند و این درخواست به شکل Accept Header برای سرور ارسال می شود. این درخواست به سرور اعلام می کند که مرورگر با چه فرمتی می تواند اطلاعات را ببیند. اگر سرور نتواند این اطلاعات را با فرمت درخواست شده به Accept header ارسال نماید پاسخ به صورت خطای ۴۰۶ Error Not Acceptable دریافت می گردد.

آموزش رفع خطای ۴۰۶ not acceptable

هم چنین ۴۰۶ Error Not Acceptable می تواند توسط Mod security نیز ایجاد گردد. Mod security برنامه امنیتی است که بر روی آپاچی کار می کند و به صورت فایروال عمل می کند. Mod security یک سری قوانین یا rule دارد که انواع تخلفات در آن ثبت شده است و در صورتی که درخواستی مطابق این لیست تخلفات باشد ارور ۴۰۶ Error Not Acceptable ایجاد می کند.

آموزش رفع خطای ۴۰۶ not acceptable

علت ایجاد ۴۰۶ Error Not Acceptable چیست؟
در اکثر موارد مواقع این ارور توسط Mod security ایجاد می شود که در حالت پیش فرض روی همه سرور های لینوکس و مخصوصا هاست سی پنل فعال است و باعث ایجاد این خطا می گردد.

چگونه می توان خطای Mod security را برطرف نمود؟
Mode security را می توان غیر فعال نمود و یا هر رولی که باعث این خطا می گردد را می توان برای سایت شما غیر فعال نمود و یا Mod security را برای دامین شما فقط غیر فعال نمود. در هر صورت می توانید با ارسال درخواست به پشتیبانی شرکت هاست خود این مشکل را اطلاع دهید تا واحد پشتیبانی به راحتی مشکل شما را بررسی نموده و  مشکل را برطرف نمایند.

مطالب مرتبط:
آموزش رفع خطای ۵۰۳ Service Unavailable
آموزش رفع خطای ۴۰۰ Bad Request
آموزش رفع خطای ۴۰۱ unauthorized

منبع: https://iranitarh.com