تبیان، دستیار زندگی

نمایش کوچکترین قرآن جهان در جده

کوچکترین قرآن جهان که در کتاب رکوردهای جهانی (گینس) ثبت شده، در چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب شهر «جده» عربستان در معرض دید عموم قرار گرفته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
نمایش کوچکترین قرآن جهان در جده
محمد سعید کریم، عضو هیئت علمی دانشگاه «ملک عبدالعزیز» جده، در برنامه‌ای فرهنگی در این نمایشگاه به معرفی ویژگی‌های این قرآن پرداخت.
 
این قرآن که غیرقابل فروش و اهدا است، طول آن ۲۰ میلی‌متر، عرض ۱۵ میلی‌متر و ضخامت آن ۸ میلی‌متر است.
 
عبدالله بن حسن الکنانی، سرپرست معاونت امور فرهنگی وزرات اطلاع‌رسانی عربستان در این باره گفت: کمیته برگزارکننده این نمایشگاه در نظر داشت با ارائه محصولات فرهنگی جدید و مفید، این دوره از رویداد فرهنگی منحصر به فرد باشد، بنابراین در راستای همین هدف، کوچکترین قرآن جهان به نمایش گذاشته شد، علاوه بر این، نمایشگاه دارای ۱۸۰ هزار عنوان کتاب در زمینه‌های مختلف علمی است و انتظار می‌رود روزانه ۵۰ هزار بازدید داشته باشد.
 
گفتنی است، امسال چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب جده تحت عنوان «کتاب، صلح و مدارا» با حضور ۴۰۰ ناشر از ۴۰ کشور جهان روز ۵ دی‌ماه سال جاری آغاز شده و تا ۱۵ دی ادامه دارد.
 
این نمایشگاه همچنین، دارای ۵۰ برنامه فرهنگی ۶۰ کارگاه آموزشی در زمینه هنرهای تجسمی، عکاسی، خوشنویسی عربی، سمینارها، کنفرانس‌ها و نمایشنامه‌های مختلف است.
منبع: خبرگزاری قرآن

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.