تبیان، دستیار زندگی

مجموعه اشعار مذهبی و مهارتی «طیبه شامانی» در مسیر نشر

حاصل 15 سال سرایش شعر برای نوجوانان از سوی طیبه شامانی با عنوان «دلم تنگ تنگ است» روانه بازار نشر شد. او برای نمایشگاه کتاب سال آتی دست پری از مجموعه آثار مذهبی و مهارتی دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مجموعه «دلم تنگ تنگ است»

طیبه شامانی از شاعران کشورمان درباره تازه‌ترین آثارش اظهار داشت: به تازگی مجموعه شعری که حاصل ۱۵ سال کارم در حوزه نوجوان بود، راهی بازار نشر شد.

وی در توضیح بیشتر خاطر نشان کرد: مجموعه «دلم تنگ تنگ است» شامل اشعاری با محوریت ۱۵ شعر مستقل است، که ۱۰ چارپاره و ۵ شعر نیمایی را در خود دارد. در واقع این کتاب نخستین مجموعه شعر مستقل نوجوان بنده است.

شامانی با اشاره به اینکه برای نمایشگاه سی و دوم کتاب تهران مجموعه اشعارم ارائه خواهد شد، توضیح داد: مجموعه‌ای درباره آموزش مهارت چشم گفتن بچه ها نهایی شده و قرار است با همکاری کتاب پارک روانه بازار کتاب شود. در این مجموعه مهارت احترام به بزرگترها و چشم گفتن آموزش داده می‌شود.

این شاعر اضافه کرد: سه مجموعه نیایشی قرار است از سوی انتشارات جمال روانه بازار کتاب شود، ضمن اینکه مجموعه «بانوی باران‌ها» که شامل سروده‌های درباره حضرت زهرا(س) است با موضوع مذهبی برای گروه سنی نوجوان از سوی به نشر منتشر خواهد شد.

وی به مجموعه دیگر خود با نام «هزار و شصت و پونصد» اشاره کرد و خبرداد: این اثر نیایشی نیز با محوریت مذهبی و آزاد و برخی اشعار طنز نیز از سوی به نشر منتشر خواهد شد.

شاعر کودکان و نوجوانان به مجموعه لالایی‌های خود نیز اشاره کرد و بیان داشت:  ۵ مجموعه لالایی تا نمایشگاه کتاب از سوی انتشارات مهر زهرا چاپ خواهد شد، هر یک از این مجموعه‌ها حاوی ۱۰ شعر برای گروه سنی خردسال است.

وی در پایان از انتشار مجموعه شعر «آب نبات گنده» تا یک‌ماه آینده از سوی سوره مهر خبرداد و اضافه کرد: هفت سالی است قرارداد این اثر منعقد شده اما قرار است تا یک ماه آینده چاپ شود. این اثر برای خردسالان  با ۱۵ شعر و مضامینی چون، پدر، مادر طبیعت و... راهی بازار کتاب خواهد شد.

منبع: فارس