تبیان، دستیار زندگی

کتاب تدبّر در سیره امام کاظم(ع) منتشر شد

جدیدترین اثر موسسه فرهنگی تدبّر در قرآن و سیره با عنوان «تدبّر در سیره امام کاظم(ع)» روانه بازار کتاب شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
سیره امام موسی کاظم
کتاب «تدبّر در سیره امام موسی کاظم(ع)» عنوان جدیدترین محصول موسسه فرهنگی تدبّر در قرآن و سیره است که چاپ و روانه بازار کتاب شد.

این کتاب به قلم حجت‌الاسلام محمدحسین الهی‌زاده رئیس دانشکده علوم قرآنی قم و عضو کمیسیون پژوهش حوزه علمیه است. مهدی بهره صفحه‌آرایی، سمیه واعظ طراحی جلد و مریم کرمی ویراستاری این کتاب را برعهده داشته‌ است.

قیمت درنظر گرفته شده برای این کتاب 8 هزار تومان است. این کتاب در 68 صفحه، در قطع وزیری و جلد شومیز به همت انتشارات تدبر در قرآن و سیره چاپ شد. علاقه‌مندان جهت تهیه این کتاب می‌توانند به نشانی www.book-tadabbor.ir مراجعه کنند.
«بیان ویژگی‌های حضرت مهدی (عج) و بشارت ظهور ایشان، استمرار راهبرد تقیه، هدایت امت در همه شرایط حتی در زندان، تأکید بر منصوص بودن امام از جانب خدا، تأکید بر عدم مشروعیت سیاسی خلفای عباسی، مناظره و مبارزه علمی و عملی با فرقه‌های انحرافی، نشر اندیشه اهل بیت (ع) از طریق دعوت شاگردان به مناظره‌های علمی» از جمله عناوین این کتاب است.

در بخشی از این کتاب آمده است: تمدن مبتنی بر آموزه‌های وحیانی بستر رشد همه جانبه و هدایت انسان‌ها به سر منزل کمال و رستگاری است. نخستین سنگ این بنای عظیم توسط حضرت آدم (ع) نهاده شد و انبیای عظام یکی پس از دیگری سنگ‌های بعدی آن را هم روی هم چیدند تا با رسالت خاتم الانبیاء (ص) به پایان برسد.

بررسی و شناخت دقیق از سیره موسی بن جعفر (ع) اهمیت فراوانی دارد، به ویژه که آشنایی عمومی با آن حضرت محدود به دوره زندان ایشان است و عملکردهای حکیمانه و ایثار ایشان برای حفظ میراث رسول الله (ص) و پیشرفت امت، مهجور و مجهول باقی مانده است. در این اثر کوشش می شود زوایای سیره و اقدامات تأثیرگذار امام موسی کاظم (ع) در عرصه‌های ولایی، سیاسی، معارف وحیانی و اجتماعی بررسی شود.

منبع: تسنیم
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.