تبیان، دستیار زندگی

قابلیت‌های جذاب فایرفاکس ۶۴

به تازگی فایرفاکس 64 با قابلیت‌های جدید به بازار فناوری عرضه شد. این مرورگر مجهز به یک توصیه‌گر قابلیت، سازماندهی چندزبانه‌ای است. با توجه به امکانات جدید، پیمایش در این مرورگر در فضای اندروید هم بهتر شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
فایرفاکس
شرکت موزیلا به تازگی فایرفاکس 64 را برای ویندوز، مک، لینوکس و اندروید عرضه کرد. این نسخه دارای یک توصیه‌گر قابلیت، سازماندهی چندزبانه‌ای، تسک منیجر به روز با بهبود در مصرف انرژی، پیمایش بهتر در سیستم عامل اندروید و رفع اشکالات متداول است.

در حال حاضر امکان دانلود فایرفاکس 64 برای دسکتاپ در سایت فایرفاکس وجود دارد و تمام کاربران موجود می‌توانند نسخه فایرفاکس خود را به صورت خودکار به‌روزرسانی کنند.

با توجه به اهمیتی که امنیت و حریم خصوصی برای موزیلا دارد، این شرکت به شکلی برنامه‌ریزی کرده است که "توصیه‌" در حالت مرور خصوصی، غیرفعال شود.



نسخه اندروید این برنامه هم در گوگل پلی وجود دارد. فایرفاکس اخیرا اعلام کرده که حدود 300 میلیون کاربر فعال دارد؛ به بیان دیگر، یکی از پلتفرم‌های اصلی است که در اختیار توسعه دهندگان و کاربران عادی قرار دارد.

گفتنی است نسخه جدید فایرفاکس به یک توصیه‌گر قابلیت متنی “CFR” مجهز شده است که در حال حاضر در ایالات متحده عرضه شده است. موزیلا از این توصیه‌گر، تحت عنوان "یک سیستم مبتنی بر نحوه استفاده از وب" یاد می‌کند.

این سیستم به صورتی فعالانه، قابلیت‌ها و افزونه‌های فایرفاکس را بر اساس نحوه استفاده از وب به کاربر پیشنهاد می‌دهد.

نسخه جدید مرورگر فایرفاکس

در هنگام کار با این مرورگر، اگر چند زبانه را باز کنید و به صورت مکرر از آنها استفاده کنید، به طور مثال، ممکن است فایرفاکس، قابلیتی تحت عنوان زبانه‌های پین‌شده به کاربر پیشنهاد دهد و نحوه استفاده از آن را برای او توضیح دهد.
فایرفاکس همچنین در پیشنهاد افزونه‌ها هم حرفه‌ای عمل می‌کند.

با توجه به اهمیتی که امنیت و حریم خصوصی برای موزیلا دارد، این شرکت به شکلی برنامه‌ریزی کرده است که "توصیه‌" در حالت مرور خصوصی، غیرفعال شود.

موزیلا اعلام کرد که به هیچ وجه از تاریخچه مرورگر فایرفاکس کپی گرفته نخواهد شد و تمام فرآیند توصیه به صورت محلی و بر روی همان سیستم انجام می‌شود.
منبع: ایتنا