تبیان، دستیار زندگی

وزیر ورزش: انتظار مردم قهرمانی تیم ملی در جام ملت ها است

وزیر ورزش و جوانان گفت: تیم ملی فوتبال در مقایسه با سایر تیم های آسیایی، شرایط مطلوبی دارد و انتظار مردم هم قهرمانی ایران پس از 42 سال در جام ملت های آسیا است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
وزیر ورزش
«مسعود سلطانی فر» امروز (دوشنبه) پس از پایان نشست ستاد عالی بازی های المپیکی و پارالمپیکی در جمع خبرنگاران در باره حضور تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت های آسیا افزود: یکی از آماده ترین تیم ها را به این جام اعزام می کنیم. فدراسیون، بازیکنان و کادر فنی با تمام توان در این رویداد حضور خواهند یافت. انگیزه ای که در تیم وجود دارد، در واقع نشان می دهد ما به جای یک تیم، دو تیم ملی داریم.
وی تصریح کرد: با همکاری وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک، حمایت های لازم برای تیم ملی فوتبال انجام شده و امیدواریم بعد از 42 سال، قهرمان جام ملت های آسیا شویم.

موزه ملی ورزش تا پایان سال افتتاح می شود

سلطانی فر همچنین از راه اندازی فاز نخست موزه ملی ورزش المپیک و پارالمپیک تا پایان امسال خبر داد و گفت: مرحله دوم این موزه، طی سه سال آینده به بهره برداری می رسد. راه اندازی این موزه بیش از یک دهه پیش در دولت های مختلف دنبال شد تا اینکه در این برهه و با پیگیری های رییس کمیته ملی المپیک، طی چند ماه آینده گشایش می یابد.
وی اظهار داشت: با توجه به محتوایی که درباره نخستین موزه ملی ورزش، پیش بینی شده، قرار است مجموعه دستاوردها و ظرفیت های ورزشکاران مدال آور و قهرمان در این موزه به تصویر کشیده شود.
سلطانی فر ادامه داد: در مرحله دوم مکان جدیدی برای موزه ملی ورزش پیش بینی شده است که با تخصیص اعتبارات، راه اندازی می شود. البته برای راه اندازی موزه از ظرفیت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز استفاده شده است.

پیش بینی کسب حداکثر سهمیه کاراته در المپیک

مقام عالی ورزش کشور درباره حضور سرپرست فدراسیون کاراته در نشست امروز گفت: در این جلسه به حضور کاراته در بازی های المپیک 2020 توکیو پرداخته شد. با توجه به اینکه کاراته برای نخستین مرتبه وارد بازی های المپیک شده و از طرفی ظرفیت کاراته ایران در سطح جهان جزو چهار قدرت برتر محسوب می شود، تلاش داریم تا از 8 سهمیه ممکن، حداکثر سهمیه را بگیریم.
وی اضافه کرد: حضور کاراته در المپیک و کسب مدال های خوشرنگ می تواند جایگاه ایران را ارتقا دهد.

اختلاف نظر دستگاههای نظارتی

وزیر ورزش و جوانان همچنین درباره وضعیت فدراسیون هایی که به دلیل قانون منع بکارگیری بازنشسته ها به صورت سرپرستی اداره می شوند، گفت: برخی فدراسیون ها به دلیل این قانون و برخی هم با توجه به پایان دوره چهار ساله اکنون به صورت سرپرستی اداره می شوند. با توجه به زمانبندی انجام شده، تلاش داریم تا در کوتاه ترین زمان انتخابات فدراسیون ها را برگزار کنیم.
سلطانی فر خاطر نشان کرد: مشکل اصلی بلاتکلیفی هیات های استانی به دلیل مشخص نشدن اینکه آیا آنان شامل قانون منع بکارگیری بازنشستگان می شوند یا خیر. در این زمینه دستگاههای نظارتی شامل سازمان بازرسی و دیوان محاسبات، اختلاف نظر دارند که یک دستگاه معتقد است این قانون شامل حال هیات ها می شود و دستگاه دیگر چنین اعتقادی ندارد. به همین دلیل از مجلس شورای اسلامی استعلام کردیم که آنها نیز کمیته ای برای حل موضوع تشکیل داده اند.
وی ادامه داد: در تمامی استان ها بین 30 تا 40 درصد رییسان هیات های استانی، بازنشسته های دستگاههای مختلف هستند و به همین منظور در برگزاری، انتخابات فدراسیون ها، معطل روشن شدن این وضعیت هستیم.
منبع:ایرنا