تبیان، دستیار زندگی

«خونه زندگی» برای تحکیم خانواده است!

گروه خانواده رادیو سلامت با هدف تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده براساس چهار مولفه دین، امید، اخلاق و آگاهی برنامه‌‌های خود را آغاز کرده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

 
گروه خانواده رادیو سلامت
گروه خانواده رادیو سلامت با هدف تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده براساس چهار مولفه دین، امید، اخلاق و آگاهی برنامه‌‌های خود را آغاز کرده و برای این گروه، مهم‌ترین محورها، برخورداری خانواده‌‌ها از حقوق متقابل همدیگر در آیین همسرداری، فرزندپروری، فرزند‌‌آوری و روابط متقابل همسران است و تمام تلاش گروه، پرداختن به تحکیم بنیان خانواده است؛ از این رو، برای اولین بار شنوندگان این شبکه تخصصی با شروع پخش برنامه زنده «خونه زندگی» به تهیه‌کنندگی شهرام زین‌العابدین و سارا شریفی دارای شماره پلاک شدند تا با شماره پلاک خود، با این برنامه ارتباط و تعامل برقرار کنند. برنامه‌ای که از ابتدا با مشارکت مخاطبان همراه بود، اکنون دارای بیش از پنج‌هزار پلاک شده است. با تهیه‌کننده ومجریان این برنامه رادیویی گفت‌وگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

شهرام زین‌العابدین:

به تمام مسائل مربوط به خانواده می پردازیم!


شهرام زین‌العابدین؛ تهیه‌کننده این برنامه رادیویی با بیان این‌که پخش برنامه «خونه زندگی» با رویکرد نمایشی از اردیبهشت‌ماه سال۱۳۹۴ به‌منظور رسیدن به فضای شاد و سالم در جهت تحکیم و تقویت بنیان خانواده از رادیو سلامت آغاز شده است، گفت: در این برنامه هر روز از شنبه تا پنج‌شنبه با حضور کارشناسان باتجربه در حوزه‌‌های روان‌شناسی، مشاوره خانواده، حقوقدان و... به موضوع‌‌های مربوط به خانواده‌‌های ایرانی شامل شیوه‌‌های فرزندپروری، ازدواج، تفریح و فراغت، همسرداری، مهارت‌های زندگی، مسائل حقوقی و... پرداخته می‌شود.

او در ادامه از «نفس عمیق»، «پزشک خانواده»، «دکوراسیون»، «گلخانه»، «کتابخانه»، «گردشگری»، «آشپزخانه» به‌عنوان آیتم‌های این برنامه رادیویی نام برد و افزود: در آیتم «پزشک خانواده» به سوالات پزشکی شنوندگان در ضمن گفت‌وگو پاسخ داده می‌شود. در «گلخانه» به معرفی گل‌ها و نحوه نگهداری و کاشت آن‌ها پرداخته می‌شود، در «کتابخانه» به معرفی کتاب‌‌هایی در حوزه‌‌های مختلف پرداخته می‌شود؛ در «آشپزخانه»، «گردشگری» و «دکوراسیون» نیز مباحثی درخصوص طرز تهیه غذاها، آشنایی با نقاط گردشگری تهران، و دکور مناسب با هزینه کم بیان می‌شود.
 
مریم سرمدی:

اجرا در برنامه «خونه زندگی» با دیگر برنامه‌‌های رادیو سلامت، فرق می‌کند.


یکی از جذابیت‌‌های برنامه «خونه زندگی» حضور شخصیت‌‌های مینا و سعید است که اجرای آن بر عهده مریم سرمدی و مسعود خواجه‌وند است. سرمدی، بازیگر نقس مینا، با بیان این‌که برای بازی در نقش مادر خانواده را از مردم عادی الهام می‌گیرم گفت: دانش کافی، اطلاعات علمی و توانایی بداهه‌گویی بازیگر در اجرای موفق این برنامه بسیار مهم است.

خواجه‌وند درخصوص اجرایش در نقش سعید، گفت: اجرا در برنامه «خونه زندگی» به‌دلیل ساختار نمایشی که دارد با دیگر برنامه‌‌های رادیو سلامت، فرق می‌کند. من خواجه‌وند در این برنامه، نقش سعید، پدر خانواده را با خصوصیت‌های اخلاقی، ارزشی و رفتاری مشخص‌شده‌ای، بازی می‌کنم. همچنین این برنامه، دارای یک متن نمایشی است که نویسنده متناسب با موضوع، اپیزودهای مختلف و متنوعی را به رشته تحریر درآورده است و بازیگران نیز براساس متن نگاشته شده به ایفای نقش می‌پردازند؛ ولی برای واقعی‌تر شدن قصه، بازیگران از دیالوگ‌‌های بداهه نیز استفاده می‌کنند.

گفتنی است، ترغیب جوانان به تشکیل خانواده‌‌ها و ازدواج سالم و به هنگام، تبیین نقش والدین در تربیت فرزندان، ترغیب خانواده‌‌ها به فرزندآوری، تفهیم نقش مثبت فرزندان در آرامش خانواده، ترسیم جایگاه والدین و حفظ احترام آن‌ها، ایجاد و تقویت هم‌دلی و هم‌زبانی در بین خانواده‌‌ها و... ازجمله اهداف این برنامه رادیویی است.

سارا عرب‌پوریان؛ بازیگر نقش سارا و ایلیا در برنامه «خونه زندگی» که از سال۹۰ در حرفه بازیگری رادیو وارد شده است، با اشاره به این‌که بازیگری رادیو دنیای تخیل است و بسیار لذت‌بخش، گفت: چون دو نقش سارا و ایلیا را در برنامه «خونه زندگی» بازی می‌کنم برایم جذابیت بیشتری نسبت به دیگر برنامه‌‌هایم دارد، چون هم باید در دنیای کودکان وارد شوم تا بتوانم نقشم را بازی کنم و هم وارد دنیای دختر دانشجو شوم. در برنامه «خونه زندگی» واقعا صفا و صمیمیتی وجود دارد که ما خودمان هم گاهی اوقات احساس می‌کنیم در یک خانواده هستیم.

وی معتقد است: برای بازیگر شدن در رادیو در درجه اول باید صدا و فن بیان خوبی داشته باشیم و بعد هم بتوانیم حس خوبی را به شنوندگان منتقل کنیم.

منبع: روزنامه صبا