تبیان، دستیار زندگی

پاسخ به یک سوال مهم

در چه صورت خواندن داستان جنسی اشکال ندارد؟

گاهی اوقات با یک جستجوی ساده به داستان‌هایی برمی خوریم که از نظر جنسی تحریک‌کننده هستند و طبیعی است وسوسه شویم به آن‌ها نگاهی بیندازیم، اما عذاب وجدان خواندن و دیدن این نوع داستان‌های تحریک کننده ما را رها نمی‌کند. آیا خواندن این داستان‌ها حرام است؟
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : سمیه حدادی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
دیدن فیلم جنسی

با پیشرفت تکنولوژی و دسترسی آسان و آزاد به فضای مجازی مواجهه با داستان‌های جنسی و تحریک کننده بیشتر شده؛ بسیاری از این داستان‌ها خیالی و غیرواقعی است، هدف از نوشتن و انتشار برخی از این داستان‌ها عادی‌سازی روابط جنسی با محارم و ... و از بین بردن عقاید انسان است و هدف برخی دیگر ارضاء انحرافات جنسی و اباحه‌گری است.

گاهی اوقات با یک جستجوی ساده به داستان‌هایی برمی خوریم که از نظر جنسی تحریک‌کننده هستند و طبیعی است وسوسه شویم به آن‌ها نگاهی بیندازیم، اما عذاب وجدان خواندن و دیدن این نوع داستان‌های تحریک کننده ما را رها نمی‌کند. اما آیا خواندن این داستان ها حرام است؟ پاسخ این سوال را از مراجع عظام تقلید جویا شدیم.

سوال :

- آیا خواندن داستان جنسی تحریک کننده شهوت اشکال شرعی دارد؟
- نزدیکی بعد از خواندن داستان جنسی چه حکمی دارد؟

حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای:

برای افراد مجرد در کل حرام است؛ اما خواندن داستان‌های جنسی از لحاظ شرعی به خودی خود اشکال ندارد، اما اگر باعث تحریک شهوت شود جایز نیست، خواندن این داستان ها به مرور زمان  باعث ایجاد مفسده خواهد شد.

اگر نزدیکی، بعد از خواندن داستان تحریک کننده باشد اشکال ندارد.(1)

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی:

اگر کسی برای تحریک شدن به شکل طبیعی مشکل داشته باشد و این داستان‌ها را برای تحریک شدن بخواند اشکال ندارد، اما اگر مشکلی در تحریک شدن ندارند خواندن داستان جنسی یا دیدن فیلم جنسی حرام است.

اگر بعد از خواندن داستان در زمان نزدیکی دچار تجسم فرد دیگری در ذهن شود اشکال دارد و جایز نیست، اما اگر صرفاً برای تحریک فرد متاهلی که به صورت طبیعی تحریک نمی شود باشد اشکال ندارد.(2)

حضرت آیت الله العظمی سیستانی:

هر چیزی که تحریک کننده شهوت باشد جایز نیست مخصوصا  برای کسی که متاهل نباشد، کسی که متاهل است به هرحال خودش را به وسیله همسرش ارضا می‌کند، اما کسی که متاهل نیست نباید چیزی که تحریک کننده باشد بخواند.

 بعد از خواندن داستان اگر هنگام نزدیکی شخصی را ببینند یا تجسم کنند، منع می شود، اما اگر غیر این باشد از لحاظ شرعی حرام نیست.(3)

حضرت آیت الله العظمى وحید خراسانى:

اگر خواندن داستان باعث تحریک شود اشکال شرعی دارد.
نزدیکی بعد از خواندن این داستان اشکال ندارد، اما در زمان نزدیکی نباید در ذهن فرد دیگری تجسم شود.(4)

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی:

خواندن داستان تحریک کننده شهوت اشکال دارد مخصوصا اگر مجرد باشد چون باعث گناه می شود، پس اشکال دارد.
اگر در زمان نزدیکی در فکرش فرد دیگری باشد، اشکال دارد و جایز نیست، اما اگر فقط برای تحریک فرد متاهل باشد اشکال ندارد.(5)

حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی:

خواندن این داستان‌ها به نفسه اشکال ندارد اما اگر فرد به انحراف کشیده شود و از آن جهت که بی شک در ذهن اثر خواهد گذاشت اشکال شرعی دارد.

نزدیکی بعد از خواندن داستان اگر فقط برای تحریک باشد اشکال ندارد اما اگر در ذهن ایجاد عشق مثلثی کند و ذهن درگیر شود از این حیث اشکال دارد .(6)

 خواندن داستان‌های تحریک کننده انسان را به انحراف می‌کشاند؛ چراکه اکثر این داستان‌ها عشق‌های مثلثی را رواج می‌دهد، به این صورت که در این داستان ها غالبا رابطه با نامحرم و یا محارم حرام رخ می دهد؛ متاسفانه خوانندگان این داستان ها پس از مدتی به این نتیجه می‌رسند که می‌شود با غیر همسر همارتباط جنسی داشته باشیم و قبح ارتباط با دیگری می‌شکند. متاسفانه وقتی قبح آن در ذهن شکست باعث ایجاد عقاید باطل می‌شود؛ وگرنه ذات خواندن اشکال ندارد؛ چون ذهن را درگیر و ناخودآگاه منحرف می کند محل اشکال می‌شود.

خواندن این نوع داستان‌ها علاوه بر حکم شرعی، محرک شهوت است و هر چه بیشتر مطالب را بخوانید غریزه جنسی شما بیشتر تحریک می شود؛ زیرا این کار جزء لذت هایی است  که جایز نیست و ممکن است شما را به سوی حرامی مانند استمنا (خودارضائی) بکشاند.و شما را بیشتر درمعرض انحراف جنسی و گناه قرار می‌دهد.

پی نوشت:
1.پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مد ظله العالی)
2 . دفتر آیت الله العظمی مکارم شیرازی(مد ظله العالی)
3 . دفتر حضرت آیت الله العظمی سیستانی (مد ظله العالی)
4 . دفتر حضرت آیت الله العظمى وحید خراسانى(مد ظله العالی)
5 . دفتر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی(مد ظله العالی)
6 . دفتر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی(مد ظله العالی)
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.