تبیان، دستیار زندگی

سریال «مینو» به تاثیر جنگ در زندگی مردم اشاره دارد

بازیگر سریال مینو گفت: این سریال به این مهم اشاره دارد که زندگی مردم در زمان جنگ تحمیلی چقدر تحت تاثیر قرار گرفته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
سریال «مینو»

بازیگر سریال مینو گفت: این سریال به این مهم اشاره دارد که زندگی مردم در زمان جنگ تحمیلی چقدر تحت تاثیر قرار گرفته است.

سوده ازقندی اظهار کرد: شهریور ۹۶ بود که در سریال مینو به ایفای نقش پرداختم. این اثر در بازه زمانی اول انقلاب و در دوره جنگ تحمیلی می پردازد.

وی یادآور شد: در سریال مینو به موضوع جنگ به مفهوم عام اشاره نشده بلکه به مسئله ای که جنگ در زندگی مردم چه اثری داشته می پردازد.

این بازیگر جوان سینما و تلویزیون عنوان کرد: در این سریال نقش یک زن جنوبی را دارم که در حاشیه اهواز زندگی می کند و این زن باردار است و دقیقا زمان زایمانش به موشک باران برمی گردد و ترک شهر و اتفاقات دیگری که برای او رخ می دهد مسائلی را ایجاد می کند.

ازقندی توضیح داد: علاوه بر سریال مینو در فیلم سینمایی منطقه پرواز ممنوع بازی کردم. این اثر در آذربایجان فیلمبرداری شد و داستان چند پسربچه است که اکتشافاتی دارند و کنجکاوی های کودکانه دارند و پدران این بچه ها مدافع حرم هستند.

وی خاطر نشان کرد: اخیرا بازی در تئاتر تروکاژ را سپری کردم و این تئاتر دوبله شده بود. این اثر یک ادای دین به سینمای فارسی پیش از انقلاب بود و تمام نمایشنامه توسط تیم گویندگی دوبله شده بود و ما با پخش فایل صوتی در سالن، با سینک شدن با دوبله، به ایفای نقش می پرداختیم.
این بازیگر جوان ادامه داد: به عبارتی این کار به نوعی دوبله معکوس بود و اتفاق خوبی در عرصه هنرهای نمایشی محسوب می شد.

ازقندی گفت: سابقه فعالیت اول من به فیلم های کوتاه باز می گردد و در بیش از ۱۷ فیلم کوتاه به ایفای نقش پرداختم. به یاد دارم سال ۸۹ در دانشگاه شهید بهشتی ادبیات می خواندم. فکر می کردم باید در دانشگاه برای کارشناسی ارشد رشته حقوق را انتخاب کنم و در عین حال به رشته های مختلف فکر می کردم که البته همه گذرا بود.

وی در ادامه عنوان کرد: در گروه های تئاتری در ایام دانشجویی فعالیت هنری خود را شروع کردم و پس از ۹ ماه فعالیت در این بخش، از سوی مهیار خسروانی برای نخستین فیلم کوتاه انتخاب شدم.

بازیگر ایستاده در غبار با اشاره به تجربه حضور در این فیلم یادآور شد: با این فیلم در سینما حضور جدی تری پیدا کردم. پیش از این در کلیپ از خون جوانان وطن که آقای مهدویان آن را ساختند بازی کردم و از این طریق در پیش تولید ایستاده در غبار دعوت به همکاری شدم و مریم کاتبی را بازی کردم.

ازقندی درباره ورود بازیگران جوان به سینما خاطرنشان کرد: تلاش از منظر من داشتن روابط سالم و تعامل و گفتمان با اهالی سینما است. تلاش دیگر به روز نگه داشتن است و در فراخوان ها حضور داشته باشی و همیشه کارهای مرتبط با بازیگری را به نحو درست به سرانجام برسانی اما من تلاش مضاعف بر این را نمی دانم. من هم شنیدم برخی در مهمانی ها حضور پیدا می کنند و یکی دو بار دعوت شدم و نرفتم.

وی ادامه داد: پارسال در فیلم موریانه هم به ایفای نقش پرداختم. کمتر نقشی بوده که بودن یا نبودن من خیلی فرقی برای ایفای آن نباشد و بر اساس توانمندی حتی در نقش های کوتاه انتخاب شدم.

این بازیگر توضیح داد: نمی شود بدون تلاش وارد سینما شد و این تلاش می تواند تعاریف مختلفی داشته باشد اما ماندن در سینما مهمتر است.

ازغندی تاکید کرد: از نزدیک دیدم بازیگرانی همچون سوگل طهماسبی و یا گیتی قاسمی چگونه توانستند با تلاش به موفقیت برسند.

وی گفت: احساس می کنم نمی گذارند بازیگران جوانتر وارد سینما شوند و بعضی بازیگران از زمانی که ۲۵ ساله بودند تا امروز که ۴۰ ساله هستند هنوز نقش ۲۵ ساله ها را بازی می کنندو عرصه برای ورود بازیگران جوان تنگتر از گذشته است.

این بازیگر یادآور شد: برخی بالادستی ها به دلیل قدمت و امتیازاتی که دارند برای ورود نیروهای جوان محدودیت ایجاد کرده اند . در عین حال عرصه برای ورود این همه تقاضا با توجه به نمایش سالانه ۶۰ فیلم کافی نیست و در عین حال یک امپراطوری درست شده که نقش های گل یک فیلم بین ۱۰ تا ۱۲ نفر تقسیم می شود و نهایت نیروهای جوان به سینما تزریق نمی شوند.

ازقندی توضیح داد: فکر می کنم روی تردمیل می دویم و سال ها ست که در بخش بازیگری اتفاق جدیدی نیفتاده است. اگر به فکر آینده سینما هستیم باید به فکر تزریق نیروهای جوان باشیم. اگر مدیریتی باشد نیروهای جوان به سینما و تلویزیون وارد می شوند .

وی عنوان کرد: چقدر دیگر در جشنواره فیلم فجر پیشکسوتان ما می خواهند سیمرغ بدهند؟ چرا جایزه استعداد بازیگری برای بازیگرانی که جدید به فیلم ها می ایند در جشنواره فیلم فجر درنظر گرفته نشود؟ 


منبع: خبرگزاری صبا