تبیان، دستیار زندگی

کتاب "ادبیات داستانی در دوره پهلوی اول" به مرحله انتشار رسید

کامران پارسی‌نژاد از چاپ کتاب "ادبیات داستانی در دوره پهلوی اول" خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کامران پارسی‌نژاد

کامران پارسی‌نژاد نویسنده و پژوهشگر، درباره این کتاب که مدتی است نوشته شده اما به چاپ نرسیده گفت: کتاب "ادبیات داستانی در دوره پهلوی اول" در انتشارات علمی فرهنگی در دست چاپ و انتشار به سر می‌برد.

او افزود: در این اثر پژوهشی وضعیت ادبیات داستانی در دوره رضاشاه و همچنین تاثیر رویدادهای سیاسی اجتماعی بر ادبیات و ادبیات بر مسایل سیاسی اجتماعی آن دوران بررسی شده است.

پارسی‌نژاد با این توضیح که سعی شده در کتاب "ادبیات داستانی در دوره پهلوی اول" به این برسیم که ادبیات در آن دوران چه جایگاهی داشته است، گفت: همچنین در آن مقطع زمانی ادبیات چقدر از غرب تاثیر گرفته و تا چقدر خودش پویا و بازگوکننده جامعه روز بوده است.

او یادآور شد: قرار بود این پژوهش در جلدهای بعدی به پهلوی دوم یعنی دوره محمدرضاشاه و حتی به دوران انقلاب اسلامی برسد اما متاسفانه به دلیل مشکلاتی که در امر پژوهش وجود دارد در حال حاضر نگارش آن متوقف شده است.

پارسی‌نژاد این روزها در حال نوشتن رمانی فلسفی اجتماعی است.

داستان کوتاه "اسب بود و تانک"، "به خانه برمی‌گردیم"، "نقد و بررسی آثار جمالزاده"،"طرح داستان" (پیرامون ساختار عناصر داستان)، "خورشید در آتش"، "رویای شریف"، مجموعه داستان "روزنه"، "کرم‌ها هم در لجنزار می‌میرند"، رمان "نیمه نارنج"، "عروس جنوب"، "شوریدگی" زندگی‌نامه داستانی خلبان شهیدپرویز ذبیحی، "یک کاروان صد منزل"، "فرصتی برای شیخ"، "شهید مدرس"، "داستان معاصر"، "داستان‌نویسان معاصر"، "پیرامون جریان‌های ادبی غرب" و "پیرامون اندیشه‌های فلسفی شیخ بهایی" از آثار منتشر شده این نویسنده محسوب می‌شوند.

منبع: هنر آنلاین