تبیان، دستیار زندگی

تبیان منتشر کرد:

راهکارهای مقابله با هدر رفتن اوقات فراغت

بخش خانواده ایرانی وبسایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان، در مقالی ای به معرفی راه های هدر رفتن اوقات فراغت پرداخته است.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : هومن بهلولی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
گذراندن اوقات فراغت
 به گزارش روابط عمومی، محدثه امیری مقدم در بخشی از متن این مقله آورده است: « اوقات فراغت باهویت، کیفیت زندگی اجتماعی، سبک زندگی، پیشرفت روحی، آرامش روان، برقراری روابط اجتماعی و خلاقیت رابطه دارد و هر چقدر بتوان ازآن استفاده بهتری کرد میزان رضایت و خشنودی فردی بالاتر خواهد بود.
برخی افراد به اشتباه اوقات فراغت را تنها اوقات بیکاری خود می‌دانند که باید در آن به استراحت و تفریح بپردازند و معمولا بی‌هیچ هدفی آن را به پوچی می‌گذرانند فارغ از آنکه اوقات فراغت مهم ترین عنصر و مولفه سبک زندگی در دنیای امروزی محسوب شده و گذران آن تابع بینش انتخابات هوشمند و برنامه‌ریزی است.
اوقات فراغت نزدیک‌ترین پیوند را با زندگی معنوی و فرهنگی افراد دارد و و ارتباط آن با حیات معنوی و فرهنگی جامعه نیز تنگاتنگ است چون فرد می‌تواند در اوقات فراغت همان چیزی را که می‌پسندد انجام دهد، شخصیت نهایی خود را بازیابد و آن را ابراز کند. بنابراین قابلیت‌های فرد غالباً در عرصه اوقات فراغت جلوه‌گر می‌شود. از طرف دیگر، فعالیتهای اوقات فراغت از چنان اهمیتی برخوردار است که از آن به مثابه آیینه فرهنگ جامعه یاد می‌کنند. در نتیجه چگونگی گذران اوقات فراغت افراد یک جامعه به میزان زیادی معرف خصوصیات فرهنگی آن جامعه است.»
متن کامل مقاله اینترنتی «7راه برای هدر دادن اوقات فراغت» در بخش خانواده ایرانی وبسایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان قابل مشاده است.