تبیان، دستیار زندگی

محسن رضایی در حالا خورشید:

«عملیات فریب» یک تحلیل پسینی است

امروز محسن رضایی مهمان برنامه حالا خورشید بود تا توضیحاتی درباره توئیت حاشیه‌ساز خود بدهد. او گفته بود عملیات کربلای 4 عملیات فریب بوده است. رضایی در این برنامه یک‌بار در حین بیان خاطرات احساساتی شد و بغض کرد. او گفت حتی دست جوان‌هایی که به من فحش می‌دهند را می‌بوسم چون اگر واکنشی هم دارند از سر دلسوزی است و این را درک می‌کنم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 محسن رضایی
گفته‌های محسن رضایی را بخوانید:

ما در هیچ عملیاتی غافلگیری ۱۰۰ درصد برای دشمن نداشتیم و تقریباً همه عملیات‌های ما درصدی لو رفته بود. این برای ما افتخار است که جنگ را در این محیط به پایان بردیم

هرسال دی‌ماه با یک داستان تکراری مواجه هستیم که برخی به صحنه می‌آیند و می‌گویند عملیات کربلای ۴ لو رفته بوده و فرماندهان فکر جان فرزندان مردم نبوده‌اند

من امسال می‌خواستم از زاویه دیگری این مسئله را مطرح کنیم.

تحلیل من از «عملیات فریب» یک تحلیل پسینی است.

ما ۲۶۰ گردان برای کربلای ۴ نیرو آورده بودیم اما زمانی که متوجه شدیم عملیات لو رفته فقط ۴۰ گردان را به میدان فرستادیم.

۲۴ ساعت بعد از انجام عملیات کربلای ۴ را به عملیات فریب تبدیل کردیم.

کل شهدای ما در کربلای ۴، ۹۸۵ نفر است که اسامی آن‌ها را در بنیاد شهید موجود است. برای فرمانده حتی یک شهید یا یک مصدوم هم دردناک است. رابطه عاطفی ما در جنگ بی‌نظیر بود. ما به هم سردار و ژنرال نمی‌گفتیم. من برای همه «آقا محسن» بودم. یک برادر حاضر است شهادت برادرش را ببیند؟! من هنوز مهدی باکری به خاطرم می‌آید قلبم به درد می‌آید.

من دست همه جوانان منتقد را می‌بوسم؛ من نیامده‌ام اینجا از خودم دفاع کنم. آمده‌ام برای خانواده شهدا.

انجام عملیات کربلای ۴ را همه می‌دانستند. امام می‌دانست، شورای عالی دفاع هم می‌دانست. مصاحبه مرحوم آقای هاشمی به بسیاری از ابهامات می‌تواند پاسخ دهد. یکی از شیوه‌های من اقناع پذیری است. ما هیچ‌گاه در جنگ سلسله مراتبی عمل نکردیم. همه تصمیمات برای کربلای ۴ یک تصمیم جمعی بود.

ما دو اقدام خوب انجام دادیم. نیروها را تا اهواز عقب آوردیم و مارش پیروزی زدیم. به بچه‌های شنود گفتیم بیسیم‌های عراقی را شنود کنند. بچه‌ها گفتند آن‌ها می‌گویند ایرانی‌ها عقب‌نشینی کرده‌اند و از روز سوم و چهارم نیروهایشان را به مرخصی فرستادند. خیلی‌های می‌گفتند چرا می‌خواهید کربلای ۵ را انجام دهید؟ این همان کربلای ۴ است! برادر قاسم سلیمانی فرمانده اولین لشگر ما بود که به کربلای ۵ رفت و پشت بیسیم به من گفت برادر محسن اینجا فتح المبین است و هیچ نیروی عراقی اینجا نیست.

روز چهارم عملیات کربلای ۴، ۹۹۱ نفر آمار شهدا را به ما اعلام کردند و ۱۵ روز بعد آمار دقیق‌تر را ۹۸۵ نفر اعلام کردند.

دستاورد کربلای ۵ این بود که قطعنامه ۵۹۸ به امضا رسید. صدام فهمید نمی‌تواند مقابل ایران دیوار باشد. اگر کربلای ۴ نبود کربلای ۵ انجام نمی‌شد و جنگ تا به امروز ادامه داشت، صدام بر سرکار بود، اختلاف کویت و عراق شکل نمی‌گرفت. پایان دادن جنگ کمتر از آزادسازی سرزمین‌ها نبود.
محسن رضایی

سعی می‌کنم در توییتر دیگر از جنگ ننویسم. می‌خواستم ذهن‌ها را به کلمه «فریب» سوق دهم و پاسخی به این پرسش‌ها دهم. من شرایط کشور را شرایط بسیار حساسی می‌دانم. دست همه آن‌ها که به من نقد کردند را می‌بوسم؛البته از سیاسیون انتظار بیشتری داشتم.خواهش می‌کنم آقایان حاشیه‌سازی نکنند به درد دشمن برسند. آقای ترامپ می‌خواهد تا پایان امسال یا سال آینده یک فریبی علیه ما انجام داد و رو دست به ما بزند. من کلیدواژه «فریب» را به همین دلیل استفاده کردم.

اگر به سه روز قبل برگردم درباره کربلای ۴ دقیق‌تر توییت می‌کردم و می‌نوشتم:«عملیات کربلای ۴ فریب دشمن شد.»

منبع: کانال تلگرامی حالا خورشید