تبیان، دستیار زندگی

سینکو تره ایتالیا؛ جاذبه گردشگری یا تابلوی نقاشی؟!!!

شاید همه شما ایتالیا را به عنوان کشوری باستانی و تاریخی بشناسید و بیشتر به دنبال چنین جاذبه هایی راهی این کشور شوید اما سینکو تره ایتالیا مکانی متفاوت است. اگر به دنبال مکان های جذاب برای تفریحات ساحلی یا گشت و گذار در میان روستاها و مردمان ایتالیایی هستید، می توانید روستاهای سینکو تره ایتالیا را برای سفر انتخاب کنید. این مکان نه تنها آرامشی اصیل و خاص دارد بلکه معماری پلکانی آن با خانه های رنگارنگ و شادی آور هر مسافر و گردشگری را به خود جذب می کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

 سینکو تره ایتالیا؛

منطقه ریویرا ایتالیا منطقه ای با خط ساحلی زمخت یا روستاها و شهرهای رمانتیک نیست اما پنج روستای ماهیگیری سینکو تره ایتالیا مطمئنا بهترین منطقه برای سفر و تفریح ای متفاوت تر برایتان رقم خواهد زد. در گذشته های دور این پنج روستا به عنوان یک روستا تلقی می شدند و زمان زیادی از جدا شدن آن ها از یکدیگر نمی گذرد. با این حال، هنوز راه های جاده ای باریک، معماری به خوبی مخافظت شده آن ها، خط ساحلی خیره کننده و کوه های ممتد پشت این روستاها بینشان مشترک است و باعث انتخاب این منطقه توسط گردشگران برای سفر می شوند.

برای رسیدن به هر یک از این روستاها پیشنهاد می کنیم کسانی که بیماری قلبی دارند یا از جاده های باریک و تنگ می ترسند وارد این منطقه نشوند. اینجا برای افرادی محتاط و البته با رانندگی خوب بهترین مقصد گردشگری در ایتالیاست. با این وجود اگر ماشین ندارید و از جاده های باریک می ترسید بدانید که هیچ محدودیتی برایتان وجود ندارد. چرا که می توانید با قطار نیز خود را به سینکو تره ایتالیا برسانید.

چقدر برای بازدید از اینجا زمان بگذارید؟


اصلا خیال عجله کردن و با سرعت بازدید کردن را از ذهنتان دور کنید. در این روستاها زمان به کندی پیش می رود یا گاهی حس می کنید که زمان متوقف شده است. در حقیقت سینکو تره ایتالیا به خاطر همین موضوع به مقصدی با تفریحات بی پایان شناخته می شود. در نتیجه غیر ممکن است که با یک روز سفر بتوانید به ماهیت این روستاها پی ببرید یا از جاذبه های سینکو تره ایتالیا لذت ببرید. با این حال حتی اگر زمان شما در تور ایتالیا و بازدید از این کشور اندک است به شما پیشنهاد می دهیم که بعد از بازدید از بناهای باستانی و تاریخی رم باستان سری هم به این منطقه بزنید. برای چند ساعت در میان خانه های رنگی و روبروی ساحل آبی بنشینید و قهوه ای ایتالیایی سفارش دهید. آرامش را دریابید و پس از سر زدن به تفریحات این منطقه دوباره به میلان بازگردید.

در مجموع زمانی بین سه تا چهار روز به شما اجازه می دهد که هر پنج روستا را ببینید. در میان پیچ مو خم های کوچه ها و خیابان ها حرکت کنید و حتی به کوهپیمایی در بالای روستا بروید. اگر فکر می کنید که چنین زمانی برای بازدید ندارید، حداقل یک شب اقامت به شما اجازه می دهد تا با فضای شبانه و حال و هوای کافه های نزدیک ساحل آشنا شوید.
 

کجا اقامت کنید؟


در مجموع اقامت در سینکو تره ایتالیا بسیار گران قیمت است و اگر توان پرداخت هزینه های گران برای هتل های ۵ ستاره و لوکس را ندارید حتما از قبل برای اقامت در سینکو تره در میان هتل های ارزان به دنبال اتاقی مناسب باشید. چرا که این هتل ها به سرعت پر شده و اتاق برای رزرو ندارند.

اگر بودجه ای که برای اقامت در نظر گرفته اید، محدودیت ندارد به شما اقامت در هتل لا مالا در ورنازا را پیشنهاد می دهیم. همچنین هتل لا اسپیاگیا (La Spiaggia) در مونترسو (Monterosso) ساحل خصوصی بسیار دل انگیزی دارد که به همراه دیگر امکاناتش هزینه بالای اتاق ها را جبران می کند. اگر شما به دنبال جایی ویژه هستید، هتل لا تورتا چارم اند ریلکس (La Torretta Charme & Relax) دارای نماهای فوق العاده، خدمات هتلی ۵ ستاره و اتاق هایی با تزئینات لوکس و با شکوه یکی از بهترین گزینه هاست.
 سینکو تره ایتالیا؛


پنج روستای سینکو تره ایتالیا


روستای ریوماجیوره | Riomaggiore
روستای ریوماجیوره اولین روستا در ورود به منطقه سینکو تره ایتالیا است. سقف های ساختمان های رنگین این روستا به صورت پله پله تا کنار ساحل پیش رفته و به بندر بسیار کوچکی منتهی می شوند. در میان روستاهای این منطقه این روستا به غروب رنگارنگ و منظره های عجیب و غریبش شناخته می شود. یک باغ گیاه شناسی و مرکزی برای تماشای پرندگان در یک اسکله سنگی رو به ساحل از دیگر جاذبه های اولین روستای سینکو تره است.

مانورلا | Manarola
مزارع این روستا از ویژگی های منحصر به فرد و البته از جاذبه های پر طرفدار آن است. خیابان اصلی و شلوغ به همراه اسکله ای تفریحی در کنار ساحل، مکانی برای پرسه زدن و قدم زدن است. تماشای قایق های ماهیگیری به همراه زندگی روزمره اهالی روستا از دیگر جاذبه های روستای مانورلا در میان سینکو تره ایتالیا است. اگر به دنبال مسیری برای کوهپیمایی با منظره ای عالی هستید وارد پونتا بونفیگلیو (Punta Bonfiglio) شوید.

کورنیگلیا | Corniglia
نشستن در بالای یک صخره بلند ۱۰۰ متری در کنار ساحل در حالی که مزارع انگور را در پشت سر خود و نمایی از دریا را در روبرویتان داردی، تنها در روستای کورنیگلیا امکان پذیر است. این روستا تنها روستایی است که دسترسی به ساحل ندارد. ایستگاه قطار آن در مقابل آب قرار گرفته است. خیابانی که وارد روستا می شود در نقطه ای دارای تراسی رو به دریاست که پرتگاه و شیبی صخره ای تا دریا دارد. این نقطه در میان پنج روستای سینکو تره ایتالیا تنها نقطه ای است که می توانید از هر پنج روستا در یک قاب عکاسی کنید.

ورنازا | Vernazza
بندر کوچک ورنازا قدمتی طولانی دارد که در سمت روستا شما را با خانه هایی رنگی و بنای آمفی تئاتری مواجه می کند. چنین نمایی آن هم زمانی که شما در کاقه ای کنار بندر نشسته اید و غذایی ایتالیایی سفارش داده اید، بسیار محبوب است. این روستا محصولی خاص را بازاریابی می کند. کوچه های پر پیچ و خم با خانه هایی رنگی با افقی آبی رنگ از دریا منظره ای بسیار ناب را در روبروی شما قرار می دهد.

مونتروسو | Monterosso
مونتروسو تنها روستایی است که دارای نوار ساحل مناسبی برای پیاده روی است. در کنار ساحل این روستا، در تابستان پر از ناهار خوری ها و رستوران های ایتالیایی بسیاری می شود که به گردشگران و توریست ها خدمات می رسانند. همچنین این روستا در سینکو تره ایتالیا ها به درختان لیمو و ماهی های کولی بزرگش شناخته شده است. با این حال مونتروسو دورترین روستای شمالی در این مجموعه بوده و با این حساب آخرین نقطه گردشگری در میان این صخره هاست. در این روستاست که می توانید در کنار ساحل دراز کشیده و از آفتاب نیمروزی لذت ببرید.

دسترسی به سینکو تره


دسترسی با هواپیما
نزدیک ترین فرودگاه ها در پیزا و ژنو است. همچنین می توانید برای شهر فایرنز (Firenze) نیز پرواز بگیرید. شهر میلان تا شهر ژنو با قطار دو ساعت دورتر است. پس از آن در ژنو می توانید سوار قطارهای محلی شوید. فرودگاه بین المللی مالپنسا میلان به عنوان یک مرکز اصلی بین قاره ای برای شرکت هواپیمایی ایتالیایی Alitalia است و شما از هر کشوری که در آن هستید، می توانید خود را به این فرودگاه برسانید. منتها برای رسیدن خودتان از فرودگاه به ایستگاه قطار در میلان باید اتوبوس سوار شوید و مسیری یک ساعته را طی کنید.

دسترسی با قطار
روستاهای سینکو تره به خوبی با راه آهن ارتباط برقرار می کنند و هر یک از روستاها دارای ایستگاه قطار است، منتها بعضی از آن ها تنها توسط قطارهای محلی قابل دسترسی هستند. قطارهای معمولی محلی از ژنو و لا اسپزیا (La Spezia) تعدادشان در هر ساعت بسیار است و در نتیجه در اینجا کمتر معطل خواهید شد. هنگام مسافرت از لا اسپزیا، برای خرید بلیط عبوری به سینکو تره ایتالیا می توانید به سالن و پلتفرم شماره ۱ و دفتر گردشگری مراجعه کنید. بلیط یک طرفه و دو طرفه خود را می توانید از این دفتر بگیرید. ایستگاه های قطار در روستاهای سینکو تره ایتالیا در مونترسو آل مار (Monterosso al Mare)، ورنازا (Vernazza)، کورنیگلیا (Corniglia)، مانارولا (Manarola) و ریو ماگیوره (Riomaggiore) توقف دارند.
 سینکو تره ایتالیا؛

دسترسی با ماشین
اگر نزدیک به لاپزیا هستید، وارد جاده لیتورانیا (litoranea) شوید. با دنبال کردن علامت های شهر سینکو تره ایتالیا به سمت آن رانندگی کنید. تقریبا بعد از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه رانندگی باید به روستاهای ریو ماگیوره یا مانارولا برسید. اگر از طریق جاده A12 رانندگی می کنید، از خروجی لووانتو بیرون بروید و علائم را تا رسیدن به روستاها دنبال کنید.

اگر ماشینتان خراب شد و نیاز به گاراژ داشتید باید خود را به گاراژی که در روستای ریو ماگیوره یا مونترسو آل مار قرار دارد برسانید. زمانی که به مانارولا رسیدید برای پاکر ماشین خود دو تا پارکینگ وجود دارد. اولین پارکینگ ماشین هزینه ای دو برابر گران تر از پارکینگ دوم می گیرد. بنابراین بهتر است که کمی دیگر رانندگی کرده و ماشین خود را در پارکینگ دوم این روستا پارک نمایید. با این حال به دلیل اینکه جاده های منتهی به این پنج روستای سینکو تره ایتالیا بسیار باریک و البته دو طرفه هستند، بهترین راه دسترسی همان قطار است.


منبع:مجله گردشگری الی گشت به نقل از  lonelyplanet.com