تبیان، دستیار زندگی

دیجیتال مارکتینگ

به تمامی تلاش هایی که در جهت بازاریابی آنلاین انجام می گیرد دیجیتال مارکتینگ و یا بازاریابی دیجیتالی می گونید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
دیجیتال مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ به استفاده از رسانه های جدید در دنیای تجارت اطلاق می شود که این بازاریابی دیجتالی بیش از هر چیزی به اینترنت وابسته است. به آسانی می توان گفت که به همه فعالیت هایی که برای تبلیغ انواع محصول خدمات و برند که در بستر فضای مجازی و اینترنت صورت میگیرد دیجیتال مارکتینگ گفته می شود.

دیجیتال مارکتینگ
امروزه حضورت افراد در اینترنت و شبکه های اجتماعی نسبت به ۱۲ سال گذشته دو برابر شده است . همان طور که ما میدانیم نوع خرید و فروش ها نیز از حالت آفلاین و یا سنتی به حالت آنلاین و دیجیتالی تبدیل شده است و دیگر بازاریابی سنتی و افلاین همانند گذشته تاثیر چندانی برای کسب و کار ها ندارد.

بازاریابی دیجیتالی دقیقا چیست ؟
وب سایت شما و تمامی دارایی که برای برندینگ در اختیار خود دارید مانند: تبلیغات دیجیتالی، بازاریابی ایمیلی، بروشورهای آنلاین و غیره عواملی هستند که تحت عنوان بازاریابی دیجیتالی قرار دارند .

دارایی‌ ها
وب سایت‌ تان؛
پست‌ های بلاگ‌ تان؛
کتاب‌ های الکترونیک؛
اینفوگرافیک؛
ابزارهای تعاملی؛
مجاری شبکه‌ های اجتماعی (فیسبوک، توییتر، اینستاگرام، لینکدین و …)؛
پوشش آنلاین کسب‌ شده (نقدها، شبکه‌ اجتماعی
بروشورهای آنلاین؛
دارایی‌ های مربوط به برندینگ (لوگو، فونت و …).

سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو:
سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو عبارت است از فرایندی که موجب بهینه سازی وب سایت شما جهت افزایش رتبه آن در صفحات نتایج جستجو و در نتیجه افزایش بازدید ارگانیک از سایت شما می شود.

بازاریابی محتوا:
عبارت است از خلق محتوا و ترویج آن جهت معرفی برند و افزایش ترافیک سایت و در نتیجه افزایش مشتریان است . برای آشنایی بیشتر با بازاریابی محتوا مقاله ای بازاریابی محتوا و ارتباط آن با سئو را مطالعه کنید.

بازاریابی ربایشی:
این نوع از بازاریابی به رویکردی اشاره دارد که برای جذب مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل و تامین رضایت مشتریان و جذب اعتماد آن ها از طریق محتوای آنلاین اتخاذ می شود.

بازاریابی ایمیلی:
از بازاریابی محتوا به عنوان راهی برای برقراری ارتباط توسط شرکت ها با مشتریان و مخاطبان خود استفاده می شود . از ایمیل، اغلب برای ترویج و تبلیغ محتوا، تخقیف‌ها، رویدادها و نیز هدایت افراد به سمت وب سایت کسب‌ و‌ کار استفاده می‌شود.

بازاریابی چریکی:
 استفاده از روش های خلاقانه جهت معرفی محصول به مشتری، به گونه ای که توجه او را جلب کند و باعث شود که مشتریان در مورد برند شما صحبت کنند را بازاریابی چریکی می گویند.

بازاریابی شبکه های اجتماعی:
در این روش که توسط نرم افزارهای شبکه های اجتماعی همانند : فیسبوک و توییتر و گوگل پلاس و محبوب ترین آن ها در میان ایرانیان تلگرام و اینستاگرام می باشد صورت می گیرد. در این بازاریابی هدف شناساندن برند و خدمات به دیگران و جذب مشتریان جدید می باشد .
هم چنین در بازاریابی شبکه های اجتماعی افزایش ترافیک وب سایت نیز یکی دیگر از هدف ها می باشد.

دیجیتال مارکتینگ
مزایای بازاریابی دیجیتال چیست؟
بازاریابی دیجیتال بر خلاف شیوه های بازاریابی آفلاین که به صورت سنتی انجام می شوند قابلت مشاهده دقیق آمار به صورت لحظه ای را دارد
و شما می توانید به صورت لحظه ای میزان بازخورد و کارایی بازاریابی خود را مشاهده کنید.
اگر تاکنون تجربه درج آگهی در روزنامه را داشته باشید حتما می دانید که چقدر سخت می توان تخمین زد که چه تعداد از افرار آگهی شما را دیده اند
همچنین به هیچ عنوان تضمینی وجود ندارد که آیا آن آگهی موجب افزایش فروش شما خواهد شد و یا خیر.
مزیت بازاریابی دیجیتال ارزان قیمت و در دسترس بودن و ۲۴ ساعته بودن آن می باشد .
بازاریابی اینترنتی می تواند در بسیاری از مواقع در کسب و کارهای مختلف موفق عمل کند و نتیجه موثر ایجاد نماید. استفاده از بازاریابی آنلاین و یا دیجیتال مارکتینگ روز به روز در حال افزایش می باشد .

مطالب مرتبط:
آموزش عالی مجازی، نیاز امروز
پدیده شبکه های اجتماعی مجازی، چالش ها و فرصت ها
آموزش الکترونیک و معلولیت

منبع: https://iranitarh.com