تبیان، دستیار زندگی

گنبد مینا

چه احساسی خواهید داشت، وقتی در زیر یک گنبد سفید، به آسمان سفر کنیدو پای در راه شیری بگذارید. در غبار اطراف مشتری فرو بروید و یا به سرخی مریخ نزدیک شوید . صور فلکی رو از نزدیک ببینید و به دب اکبر و اصغر و ستاره سهیل چشمکی بزنید. اطراف اورانوس گشتی بزنید و پا روی خاک ماه بگذارید!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
  
گنبد مینا

 ‏ سفر به آسمان، آرزوی دیرینه انسان بود که تاکنون شمار کمی از انسان ها توانستند به خارج از فضای زمین سفر کنند. اما بازسازی فضای کهکشان و رفتار ستاره ها و اجرام آسمانی با توجه به دستاوردهای علمی دانشمندان از گذشته تا کنون، سبب شد که این فضای بی نظیر و به ظاهر غیرقابل دسترس، مانند یک سفررویایی دراختیار انسان ها قرار بگیرد. گنبد مینای تهران این امکان رو فراهم آورده است .
گنبد مینا

آسمان نما یا «پلانتاریوم» فضایی است که می توانید برای ساعتی در خیال سفر به کهکشان در صندلی راحتی بنشینید. بزرگ ترین آسمان نمای ایران با نام «گنبد مینا» که همان تداعی کننده آسمان است و در آثار شاعران ایرانی از آن بسیار یاد شده، اخیراً دربوستان منظومه شمسی( بخشی از بوستان آب و آتش) واقع در تپه های عباس آباد تهران، افتتاح شده است .‏ هدف این مجموعه شبیه سازی «آسمان شب» است و به همین دلیل هم به آن «آسمان نما» می گویند. تصویرسازی کامپیوتری و فضای گنبدی شکل آن باعث می شود که افراد در شرایط واقعی آسمان قرار بگیرند .
گنبد مینا

آدرس :تهران خیابان آفریقا، نرسیده به چهارراه جهان کودک، خیابان دیدار، بوستان نوروز


منبع:سیری در ایران